Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

18 June 2009

Jambatan ke 3: Sultan Johor tidak setuju


[sultan+rasmi+daerah+ledang.jpg]


Sebelum ini, Najib ketika mengadakan lawatan dua hari ke Singapura Mei lalu, mengumumkan cadangan pihak Malaysia untuk membina sebuah jambatan baru bagi menghubungkan bahagian timur Johor ke republik berkenaan. Baru baru ini pula Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew semasa melakukan kunjungan hormat ke pejabat DS Najib, dalam kenyataan nya mengatakan bahawa Singapura bersetuju. DS Najib semasa bercakap dengan wartawan kemudian nya berkata bahawa Malaysia dan Singapura sudah sepakat untuk membina jambatan tersebut (baca disini).


Hari ini (18/6/09) Sultan Johor, Sultan Iskandar Ismail bertitah baginda tidak bersetuju dengan pembinaan jambatan ketiga yang menghubungkan Malaysia dan Singapura. Titah baginda itu disampaikan oleh Tunku Mahkota Johor, Tunku Ibrahim Ismail ketika merasmikan mesyuarat pertama, penggal kedua Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) (baca disini)


DS Najib sudah canang keliling kampong pasal nak buat jambatan berkenaan tetapi terlupa nak mintak izin dengan 'Tuan Tanah' dimana projek jambatan itu akan dilaksanakan. Sebagai 'Tuan Tanah' sudah pasti lah Sultan Johor mungkin berasa kecil hati dan natijah dari itu baginda bertitah "Beta tidak setuju".


Sedikit waktu dahulu, sewaktu Pak Lah dan projek Corridor nya, Sultan Johor juga tidak berpuas hati apabila nama baginda digunakan untuk Wilayah Pembangunan Iskandar tanpa persetujuan baginda. Semasa pelancaran WPI, baginda hanya berpakaian T-Shirt, sedang kan tetamu lain berpakaian kasual.

Kesimpulan nya, kalau sebelum ini pemimpin kerajaan selalu menuduh bahawa pihak pembangkang tidak menghormati Raja dan Sultan, nampak nya mereka pun 2x5, sama saja.

Sekarang Sultan Johor sudah betitah tidak setuju. Mari kita lihat apakah yang DS Najib nak buat....rayuan?, ugutan?....atau apa?..

Sekian

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...