Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

13 July 2009

Tan Sri Muhyiddin kata Petronas akan jelas isu royalti minyak Kelantan - Tak ada pun !



PAS mengunakan isu royalti minyak Petronas dalam PRK Manik Urai. Isu yang cukup kuat untuk mengalahkan BN jika PAS mempunyai fakta dan bukti BN memainkan peranan supaya royalti tidak dibayar kepada Kelantan.

Rabu lalu (8 July 09), Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam lawatannya ke Manek Urai, menjelaskan Kabinet sudah mengarahkan Petronas memberikan penjelasan terperinci berhubung isu tuntutan royalti minyak oleh kerajaan Pas Kelantan.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed seperti burung kakak tua atau burung tiong juga menyatakan benda yang sama. Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata, melalui penjelasan itu, Pas yang begitu terdesak sekarang perlu menerima kenyataan royalti minyak bukan milik negeri seperti digembar-gemburkan selama ini.

Kempen PRK Manik Urai akan berakhir 12.00 malam. Aku tunggu jugak dalam berita TV jam 8.00 malam, kalau kalau ada penjelasan dari Petronas seperti yang dijanjikan oleh Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Mustapa Mohamed. Namaun hampa. Yang ada hanya lah kempen kempen terakhir BN. Kempen yang merendahkan rendahkan tahap pemikiran majoriti rakyat. Masih menganggap majoriti rakyat mempunyai pemikiran macam bapa dan datuk aku (aku pun sebenar nya nak masuk 50..he..he..).

Berbalik kepada penjelasan Petronas, sehingga kesaat akhir kempen, aku masih belum menemui artikel atau mendengar dari mana mana sumber pun tentang penjelasan tersebut. Mungkin juga aku tertinggal bas, tetapi kalau Petronas memang tidak memberi penjelasan maka terbukti lah bahawa Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Mustapa Mohamed ada lah berbohong kepada rakyat dan pengundi di Manik Urai. Kepada yang 'mudah lupa'....ini lah aku cuba peringatkan. Diharap isu royalti minyak Kelantan ini dapat terus diketengahkan walaupun selepas PRK.

Sekian dan selamat mrngundi kepada pengundi Manik Urai.

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...