19 June 2011

Walaupun digodam, Kerajaan Malaysia terus menunjukkan keangkuhan


Despite being hacked, the Government of Malaysia continues to demonstrate high level of arrogance when it said the attacks did little to inconvenience the public. It takes pride that the Malaysian Government managed to bring up 76 sites by 6 pm Thursday after the attack. Not only the statements were full of arrogance and stupidity, it’s laughable to claim victory at this hour. The fact that the hackers actually gave tens of hours in advance notice before the attack and yet sites such as the Prime Minister Office (Jabatan Perdana Menteri) was hacked and redirected to another site shows how vulnerable the Malaysian official government websites are.

List of government websites that was attacked by hacker group Anonymous with the help of local hacking group, Dragon Force, in ‘Operation Malaysia’ (according to yes).

Malaysia Official Government Website
(DoS / Switched off – Up at 3:49am - Down at 4:06am – Up at 7:00am – Down at 3:31pm - Up on June 17th)

Other Malaysian websites:


SabahTourism.com Hacked + leaked

Jabatan Perdana Menteri Hacked / Redirected

Tour Malaysia (Not Tourism Malaysia) Hacked

Tourism Malaysia Unaffected

UiTM Penang Hacked but back up 9:40am

JBiotech Hacked

Social Welfare Department (Ezi2Care) Hacked

Jabatan Perpaduan Negara (Intranet) Hacked

CIMBbizchannel (CIMB owned) Hacked

CIDB Hacked but back up 12:20am

Land Public Transport Commision Hacked but back up 12:15am

1Malaysia DoS / Switched off 3:45am

Malaysian Communications and Multimedia Commission Unaffected

ASEANConnect DoS / Switched off 8:00am

Malaysian Meteorological Service DoS / Switched off

Ministry of Education DoS / Switched off 9:00am

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia DoS / Switched off 8:30am

Bomba DoS / Switched off 8:30am

TMNet Unaffected

Kementerian Kerja Raya Malaysia DoS / Switched off 7:45am

Parlimen Malaysia DoS / Switched off 8:00am

Malaysian Treasury DoS / Switched off 8:00 am

University Kebangsaan Malaysia DoS / Switched off 7:00am

Jobs Malaysia DoS / Switched off 8:00am

Information, Communications and Culture DoS / Switched off 7:45am

Human Resouce Ministry DoS / Switched off 3:59am

National Sports Council DoS / Switched off 7:30am

Polis Diraja Malaysia (PDRM) DoS / Switched off 8:00am

Sure, the Government sites hit were merely information providers, rather than the more important e-transaction platforms such as Inland Revenue Board, Employees Provident Fund, Road Transport Department or MyEG, as one of the media boasted. But news medias who are government boot-lickers should refrain from screaming that there is no threat to these sites, which would contain confidential data, such as information concerning bank accounts, credit cards and MyKad details. To say so is tantamount to challenging the hackers to hack these sites, which is extremely foolish.

Malaysia Prime Minister Office website hacked

The hackers even mentioned that Prime Minister Office website was hosted on a Windows 2003 box and that is not challenging at all. As for the still-down SabahTourism website, the hackers revealed a list of 392 accounts together with the passwords, out of the 3,456 accounts hacked. The hackers intention was just to release their frustrations with what they call government’s censorship. They’re not serious about creating havoc because they claim they still love the country, but not the present government. And it’s stupid to the highest degree to challenge these hackers.

Full Story: http://www.financetwitter.com

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


18 June 2011

Mahathir: Malaysia muflis jika negara kebajikan penuh


PUTRAJAYA, 18 Jun — Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui Malaysia merupakan negara separa kebajikan, tetapi menegaskan, ia tidak seharusnya menjadi negara berkebajikan penuh kerana boleh menyebabkannya muflis.

Bekas perdana menteri itu berkata, dalam sesetengah kes adalah benar Malaysia negara berkebajikan sebab banyak barang dan perkhidmatan adalah murah kerana kerajaan memperuntukkan wang untuk mengurangkan kos sara hidup.

“Kos hidup di negara ini adalah rendah,” kata Dr Mahathir (gambar) yang ditanya sama ada beliau bersetuju dengan pendirian pentadbiran Najib di sebalik polemik mengenai negara berkebajikan sejak kebelakangan ini.

Parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat khususnya PAS terlibat dalam polemik mengenai negara berkebajikan selepas parti Islam itu dalam muktamarnya baru-baru ini mengetengahkan konsep tersebut.

Kedua-dua Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin mengatakan bahawa negara berkebajikan PAS bukan sesuatu yang baru dan BN sudah pun mengamalkan prinsip itu dalam pentadbriannya sejak negara merdeka.

Dr Mahathir yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun sehingga 2003 berkata, apa yang boleh dibeli di Malaysia sebenarnya sama dengan apa yang boleh dibelanjakan di Amerika Syarikat meskipun nilai mata wang negara itu lebih tinggi berbanding ringgit.

“Jika dibandingkan, RM1 di negara ini boleh digunakan untuk membeli (barang bernilai) AS$1 di Amerika sebab kos hidup di sini (hanya) satu pertiga berbanding di Amerika,” kata beliau.

Kata Dr Mahathir, persekitaran itu dibolehkan disebabkan langkah kerajaan memberi subsidi dan mengadakan kemudahan-kemudahan awam.

“Semua perkara yang dilakukan kerajaan untuk rakyat, bukannya untuk kerajaan,” kata beliau.

Ketika ditanya sama ada perkembangan itu menunjukkan Malaysia layak dipanggil sebagai negara berkebajikan, pemimpin berusia 85 tahun itu berkata, beliau tidak memanggilnya sebagai negara berkebajikan penuh.

“Saya percaya jika kita negara berkebajikan penuh, kita akan muflis,” kata beliau dengan merujuk kepada Greece yang diisytihar bankrap disebabkan hutang melampau tahun lalu.

Aku cuma nak kata:
Apa rasional Dr.Mahathir bercakap begitu. Dia bercakap begitu sebab memang dia dapat semua 'free'. Kebajikan apa yg Dr.Mahathir bangga sangat ?. Kalau ada pun hanya lah dalam bentuk pengecualian dan pelepasan cukai dan kemudian nya kerajaan ambil balik dengan mengenakan cukai yang baru. Berdasar pada pengalaman, sebelum Dr.Mahathir naik sebagai PM, dasar2 kerajaan waktu itu banyak jugak menjurus kepada kebajikan rakyat terutama nya zaman Tun Abdul Razak. Waktu itu Agensi2 kerajaan seperti LLN, Telekom, JKR dan lain2 mengutamakan rakyat dari keuntungan.


Bila Dr. Mahathir naik sebagai PM, dia ubah pendekatan kepada persyarikan Malaysia. Alasan nya untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan, tetapi sebenar nya untuk memberi habuan kepada kroni dan suku sakat. Akhir nya selepas 22 tahun dia jadi PM, rakyat terbeban dengan serba serbi perlukan KOS. Untuk menampung kos, majoriti rakyat terpaksa berhempas pulas supaya pendapatan dapat menampung kos. Suami isteri kena kerja. Kalau tidak, suami terpaksa cari pendapatan sampingan sebagai tambahan.


Berapa KOS sara hidup aku ?. Semua nya aku kena tanggung sendiri. Kalau ada pun yg kerajaan bagi, duit itu pun datang nya dari sumbangan rakyat juga dalam bentuk cukai, saman, duti setem dan berbagai cukai lain. Kerajaan saja yang tak malu guna pakai istilah "Wang Kerajaan" sedangkan sepatut nya istilah yg lebih sesuai ialah "Wang pembayar cukai". Di US aku rasa kerajaan dia guna istilah "Tax payer money".


Berapa KOS sara hidup Dr.Mahathir ?. Aku rasa semua nya FREE. Kalau dah semua dapat free, baik diam saja lah....



Get Paid To Read Emails.
Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

11 June 2011

Laman Pirate Bay bidas sekatan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)

Laman web perkongsian fail terkemuka Pirate private bay storyBay (TPB) menyuarakan perasaan tidak senangnya terhadap sekatan internet Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

"Kami sedih apabila Malaysia melampaui hak asasi manusia sekali lagi," kata wakil laman itu Winston Bay kepada Malaysiakini.


Beliau menegaskan kembali tentang penetapan Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bahawa internet merupakan sebahagian hak asasi manusia.


Bagaimanapun, tambahnya, dalam masa yang sama Malaysia menutup akses terhadapnya.

Bay juga berhujah, TPB sebagai "pertukaran budaya paling besar dalam sejarah manusia" dan tidak dapat dihentikan oleh "kerajaan yang korup" dan "ketololannya".

"Orang ramai sudah tentu mampu menggunakan TPB walau apa pun caranya, seperti di negara lain yang tidak menyekatnya, trafik akhirnya tetap meningkat.

"Ia menunjukkan bahawa tidak ada tolak ansur dengan kerajaan yang korup dan internet mampu mengelakkan ketololan itu," kata Bay.

SKMM semalam menjelaskan menyekat beberapa laman sesawang akhir-akhir ini bukan satu bentuk penapisan, sebaliknya tindakan pematuhan undang-undang Malaysia.

Kenyataan itu menyebut, SKMM menerima permintaan daripada Bahagian Penguatkuasaan, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan untuk menghalang capaian kepada beberapa laman yang didapati melanggar Akta Hakcipta 1987.

Selain ThePirateBay.org, turut disekat MegaUpload.com, FileServe.com dan DepositFiles.com. - http://malaysiakini.com

Aku cuma nak kata:

Sejak akhir akhir ini Kerajaan Malaysia @ Kerajaan BN ini makin merapu dalam banyak tindakan yang diambil. Dalam keadaan rakyat bergelut dengan kenaikan segala macam barangan, mereka disajikan dengan video lucah mirip DS Anuar Ibrahim. Dijaja kehulu dan kehilir tanpa rasa malu dan rasa bersalah. Semua nya jadi halal. Tidak ada lagi seorang pun yang ditangkap Polis atas isu video lucah tersebut. Pelik Malaysia ni.

Terbaharu, Kerajaan buang tebiat lagi dengan mengenakan sekatan terhadap internet kepada laman-laman 'upload & download'. Memang kerajaan buang tebiat sebab laman lucah tidak pulak disekat.

Entah lah, tapi setahu aku kalau orang buang tebiat ni umur dia tak panjang.....

Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...