19 July 2014

Gaza yang terkepung


Ini Gaza yg keluasannya 3 suku dari bandar Klang. Kirinya Laut dan border berwarna purple adalah tembok setinggi 3 tingkat binaan Zionis. Satu2nya jalan menghubungkan dgn dunia luar adalah melalui Rafah dan terowong2 disitu.

Setelah kejatuhan Presiden Mesir Dr Morsi, pintu Rafah ditutup dan terowong2 dimusnahkan oleh tentera Mesir sendiri. Bantuan utk Gaza lumpuh 100%. Malam kelmarin wakil dr MAPIM memberitahu dikhabarkan lebih 1000 buah kereta kebal Israel di tempatkan di Rafah. Ini bermakna umat Islam Gaza telah terkepung dan pada bila-bila masa sahaja mereka akan diratah oleh Zionis.

Mungkin inilah antara agenda mereka menggulingkan Dr Morsi. Saya hanya menyampaikan apa yg telah disampaikan pd saya dan jemaah yang lain oleh wakil MAPIM tentang amanat Perdana Menteri Palestin. "Kami tidak meminta kamu datang bersama2 kami mengangkat senjata kerana kami sentiasa bersedia disini utk mempertahankan tanah umat Islam,tetapi kami hanya meminta dari kamu doa kerana doa lah senjata paling hebat yg tidak ada pada org kafir. Selain itu bantulah apa saja yg kamu termampu dan tolong sebarkan tentang kami kpd semua umat Islam kerana kami terkepung utk memberitahu kpd dunia".Jika itu juga tidak mampu kamu lakukan bagaimana kamu ingin menjawab dihadapan Allah kelak ?".

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

28 May 2014

Al-Fatihah: Sultan Azlan Shah Mangkat.

 Innalillahiwainnalillahirojiun....
"Tiap tiap yang bernyawa akan merasai mati dan bahawasanya pada hari kiamat saja lah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari Neraka dan dimasukkan ke Jannah (Syurga), maka sesungguhnya dia telah berjaya dan (ingatlah bahawa) kehidupan didunia ini (meliputi segala kemewahan nya dan pangkat kebesaran nya) tidak lain hanya lah kesenangan bagi orang-orang yang terperdaya." - (Ali Imran :185)


Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Al-Marhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah, Sultan Perak yang ke-34 dilaporkan telah mangkat sebentar tadi kira-kira pada jam 1.30 petang.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dalam kenyataannya sebentar tadi mengumumkan kemangkatan Sultan Perak itu pada usia 86 tahun. Jenazah Al-Marhum Tuanku Azlan Shah dilaporkan masih berada di Kuala Lumpur dan difahamkan akan dibawa pulang ke Batu Gajah, Perak.

Selain itu, Zambry berkata, jenazah Sultan Azlan akan disemayamkan di Balairong seri, Istana Iskandariah di Kuala Kangsar sebelum dimakamkan di Makam Diraja Al-Ghufran selepas solat Asar, esok.

Selanjutnya baca DI SINI...

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

05 March 2014

Perbicaraan rayuan Gereja Katolik kes "ALLAH": Protes di Istana Kehakiman Putrajaya


Kesian tengok pakcik yang pegang kad tulis orang putih yang dia sendiri tak paham apa yang di tulis, Dah orang bagi dia pegang, dia pun pegang la. Mana lah dia tau yang dia akan jadi bahan ejekan orang ramai di media sosial angkara orang yang tulis tu pun sebelum ni jarang jarang jumpa perkataan "agama" di tulis dalam bahasa inggeris.

Kalau ada pun masa isi borang minta kerja kat kilang, itu pun kena tanya kerani kilang tu "Ruangan religion ni nak tulis apa?".

Bila dah nak tujuk perasaan kat paderi kristian maka kena la tulis orang putih lalu teringatlah kembali kerani kilang bagitau dia Religion itu maksudnya agama. Tapi dalam samar samar tu nak eja Religion di tulisnya Region....

Maka jadilah bahan ketawa sehingga kanak kanak, ada juga yang terpinga pinga kenapa islam hanya untuk 'wilayah' saja?. Lain kali tulis melayulah pakcik... paderi tu pun paham melayu aih..kalau tak, buat apa dia nak tulis injil dalam bahasa melayu...

Macam lirik lagu Spider...

Menyesal aku dulu malas baca

Cakap inggeris engkau pelat lidah

Nasib la baik pernah ku hafal

lagu Nirvana..........


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

31 December 2013

Selamat Menyambut Tahun Baru Masehi 2014

Hidup ini memang singkat. Jadi jangan buat lebih singkat lagi dengan melakukan perbuatan yang sia-sia. Selamat menyambut tahun baru 2014 yang sudah pasti lebih mencabar dengan kenaikan kos segala jenis barangan dan perkhidmatan.


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com/

05 December 2013

14 November 2013

Pau Pesona Kampung Sungai Haji Dorani

10 Muharram 1435 (14.11.13):
Pau Pesona jalan masuk kampung Sungai Haji Dorani, Sg Besar. Pau Pesona the best in town. Dah lah besar, inti kelapa dan kaya nya 'homemade'. Sekali gigit dah jumpa inti dalam. Tak macam sesetengah pau, gigit 2,3 kali pun tak jumpa inti lagi. Mana nak cari, besar, sedap dan harga cuma RM1.00. Semoga Allah bagi keberkatan pada tukang jual nya.
 Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

11 November 2013

Shahrizat buat 'U-Turn' tarik balik saman RM100j pada Rafizi dan Zuraida


Datuk Seri Shahrizat Jalil menarik balik saman RM100 jutanya terhadap dua pemimpin PKR Rafizi Ramli dan Zuraida Kamaruddin. Langkah mengejutkan itu dibuat tanpa apa-apa syarat.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Hakim Vazeer Alam Mydin Meera membenarkan saman itu ditarik balik selepas bertemu peguam kedua-dua pihak di kamar.

Shahrizat tidak hadir. Rafizi dan Zuraida berada di mahkamah.

Di luar mahkamah, Rafizi bertegas langkah itu tidak akan menamatkan isu NFC, bahkan berazam untuk terus menyiasat perkara itu.

Katanya, keputusan Shahrizat hari ini membuktikan bahawa mereka mendedahkan perkara asas berhubung kepentingan awam.

Peguam kanan Muhammad Shafee Abdullah berkata, mereka telah menetapkan perkara itu sejak pernyataan tuntutan oleh Shahrizat, dan tuntutan balas Rafizi dan Zuraida .

"Beliau berpendapat kenyataan itu dibuat untuk mempengaruhi keputusan pilihan raya. Itulah sebabnya dia terpaksa memfailkan secepat mungkin.

"Sekarang bahawa pilihan raya itu sudah selesai, tidak ada gunanya untuk meneruskan perkara itu lagi. Saya rasa ia adalah lebih bijak untuk mereka untuk menarik balik kes-kes mereka tanpa sebarang kos, " kata Shafee. - http://www.malaysiakini.com/news

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...