Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

01 February 2011

Hadiah BN sempena kemenangan PRK Dun Tenang -Petrol RON97 naik 10 sen lagi



Jan 31, 11 7:29pm - Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut satu sumber industri.

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.

Kenaikan harga ini juga dilakukan sehari selepas pilihan raya kecil DUN Tenang yang berlangsung semalam. - www.malaysiakini.com

Aku cuma nak kata:


Apa yang dijangka memang benar benar berlaku. Kerajaan BN tak perlu tunggu lama untuk menaikkan harga minyak. KerajaanBN tahu, rakyat terbanyak tak marah sangat bila naik kan RON 97 tetapi Kerajaan BN cari nahas kalau naik kan RON95. Sebab apa?. Sebab ramai orang tak kisah langsung. Janji kenderaan boleh bergerak, RON apa pun diaorang tak kisah. Kalau ada RON88, mereka akan tukar ke RON88.


Oleh itu, nampak nya RON97 yang akan menampung subsidi RON95. Maksud nya KERAjaan akan cuba kekalkan harga RON95 dan jika tidak boleh bertahan, pindahkan kenaikan harga kepada RON97. Betul atau tidak ?, itu adalah andaian aku.


Tak mustahil juga kenaikan ini adalah untuk mendapatkan semula dana yang telah dicurahkan masa kempen PRK Tenang. Apatah lagi ada 1 lagi PRK di DUN Merlimau Melaka. Kat situ pun nak curah duit lagi

Aku semakin berbulu bila baca slogan: Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.


Khak pthuiiii !!!!!!

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...