Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

15 September 2009

Perwakilan MIC cerca Tun M dengan 'kalungan selipar' digantung keahlian

KUALA LUMPUR 15 Sept. - Presiden MIC, Datuk Seri S.Samy Vellu hari ini berkata perwakilan yang mencerca mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad pada perhimpunan agung parti itu Ahad lepas telah digantung keangotaannya sehingga tindakan lanjut daripada jawatankuasa disiplin parti.

“Saya telah memutuskan untuk menggunakan kuasa yang ada pada saya sebagai Presiden mengikut perlembagaan MIC untuk menggantung keanggotaan perwakilan itu,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Beliau berkata perkara itu telah dibincangkan dengan beberapa pemimpin kanan MIC dan mereka bersetuju tindakan itu amat perlu buat masa ini.

Katanya Jawatankuasa Disiplin akan mencadangkan kepada Jawatankuasa Kerja Pusat parti berhubung tindakan yang akan diambil terhadap perwakilan itu.

Samy Vellu berharap dengan keputusan itu, isu berkenaan dapat diselesaikan.

Bagaimanapun, beliau tidak mendedahkan identiti perwakilan terbabit. - BERNAMA

Aku cuma nak kata:
1. Pada pandangan aku, perwakilan yang membuat usul 'kalungan selipar' pada gambar Tun Mahathir sebenar nya cuba untuk membodek Presiden MIC, S. Samy Vellu dengan bodek tahap melampau. Mungkin memikirkan bahawa sebelum ini S.Samy Vellu pun bengang dengan Tun dan membidas beliau, lalu perwakilan tersebut nak tumpang sekaki sambil membodek presiden. Cuma nasib perwakilan itu kurang baik, bodek nya tak menjadi dan dia dikenakan tindakan gantung keahlian. Seorang lagi yang bernama Muniandy menyifatkan Samy Vellu sebagai 'pokok ara' dengan akar yang teguh dan tidak akan berganjak walaupun ditiup angin kencang. Bodek cara begini lah lebih selamat.

2.
Kes seorang dua yang bertindak kurang waras begini bukan perkara baru. Didalam UMNO sendiri banyak berlaku cercaan dan penghinaan samada kepada ahli UMNO sendiri atau pun kepada orang lain, samada kepada individu atau kepada kumpulan atau kaum lain. Yang beza nya, kalau ia dilakukan oleh pimpinan atau ahli UMNO, ia nya tidak dihebohkan dan cuba ditutup serta tidak diambil tindakan. Contoh paling jelas ialah kes ketua Umno Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail dalam isu koyak gambar pemimpin Gerakan dan terbaru isu mengarak kepala lembu dan kekecohan di sesi dailog isu bangunan MBSA. Tindakan hanya lah seperti melepas batuk ditangga.

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...