30 June 2008

Bihun Sup RM1.00 - Bior Bebenor Yeop !!!

Baru aje sampai, balik dari Taiping. Hari Sabtu, pergi rumah adik ipar dekat Pekan Kamunting. Sebelum balik pergi makan di kedai makan yang paling murah yang pernah aku dengar. Kedai tersebut di Pekan Kamunting, bersebelahan dengan Stesen Minyak Petronas. Aku pergi makan berdua saja dengan anak saudara aku. Yang lain tinggal kat rumah adik ipar. Aku order teh tarik dan makan nasi lemak bungkus. Anak saudara aku hanya minum MILO panas. Aku Bungkus Bihun Sup (5 bungkus), Kuetiaw Sup (5 bungkus) dan Nasi Ayam (5 bungkus). Harga nya, Sebungkus Bihun RM1, Kuetiaw RM1 & Nasi Ayam RM1.70. Nasi Lemak Bungkus 3 segi yang aku makan tu harga nya 60 sen. Adik ipar aku kata, nasi ayam dan nasi lemak tu baru naik sebab beras naik harga melambung baru baru ini. Kalau tidak, harga nasi ayam tu RM1.50 dan nasi lemak 50 sen. Oh ya...lupa pulak, satey pun ada jual, aku tanya tauke berapa secucuk ?secucuk 15 sen,tapi aku tak makan, tak tahu lah macam mana rasa nya.
Rasa makanan nya OK. Kuantiti pulak, tidak lah sikit sangat. Kalau nak banding dengan bihun sup pasar malam di Kapar ni,rasanya banyak lagi yang kat sana.
Aku cuma terfikir ada ke tuan punya kedai tu memperolehi keuntungan dengan harga sebegitu rendah...semoga Allah memberkati Tuan kedai tersebut.....



* Keterangan Gambar
Atas - Pandangan dari dalam kedai
Tengah - Dari hadapan, Banner tertulis BIHUN SUP RM1.00
Bawah - Dari Stesen Minyak Petronas

1 comment:

HasrulHassan [HH] said...

As-Salam.
Kedai ni memang popular, malah pernah masuk Jalan-Jalan Cari Makan TV3 ... fakta dan bukti bahawa makanan boeh dijual semurah RM1 ... RM2 (kini) ... dan sambutan tetap hangat.

www.hasrulhassan.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...