02 January 2011

Rak jualan mula kosong petanda harga minyak masak akan naik ?





Foto diatas aku ambil semasa membeli barangan keperluan dapur di Supermarket Giant, Setia Alam pada 2 Jan. 2011 jam 3.55 petang. Supermarket lain tak tahu lah pulak, tapi setahu aku sebelum ini tak ada masaalah. Berlambak minyak masak kat rak tu.

Yang kelihatan kosong ialah minyak masak 5 kg dan yang tinggal hanya lah 1kg dan 3 kg. Kebanyakan pengguna termasuk aku akan membeli minyak 5kg berbanding 3kg kerana harga nya. Minyak 5kg berharga lebih kurang RM13.00 dan 3kg berharga RM9.00 lebih. Oleh itu lebih untung kalau beli yang 5kg.

Kalau ikut pengalaman lampau, keadaan begini menunjuk kan bahawa minyak masak akan naik harga. Betul atau tidak ?. Wallahhualam!!!.

Di rak jualan pun dah ada tulis peringatan ' hanya dibenar beli 2 botol sahaja'.

Tanya menteri ?..., Boleh percaya ke cakap menteri yang perbelanjaan nya semua ditanggung ?.

Apa apa pun bersiap sedia lah supaya apabila harga naik nanti tak lah terkejut beruk, marah sana sini. Aku dah lali dah dengan janji KERAjaan ni....., banyak yang auta dari yang betul. Pastu mengaku dia saja yang pandai perintah, orang lain bodoh tak reti perintah...

Pooodahh!!!!

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...