05 August 2008

MINYAK DUNIA TURUN HARGA LAGI....YABEDABEDU!!!! BEDEBUK

" ini bot tara pakai petrol ...tapi pakai diesel..kalo ada ngv manyak bagus maa "

Oil prices drop nearly $4 after storm threat eases

By STEVENSON JACOBS, AP Business Writer Mon Aug 4, 4:39 PM ET

NEW YORK - Oil prices plunged to a three-month low Monday, briefly tumbling below $120 a barrel in another huge sell-off after Tropical Storm Edouard seemed less likely to disrupt oil and natural gas output in the Gulf of Mexico.

Crude's steep drop — prices fell more than $5 at one point during the day — dragged down other commodities from corn to copper and mimicked the big nosedives of the past three weeks, adding to growing beliefs that the oil bubble is at least temporarily deflating.

"What this means is that we're going to see some more relief at the pump. We're probably looking at another 10 cents of downside in retail gas prices," said Tom Kloza, publisher and chief analyst at Oil Price Information Service in Wall, N.J. A gallon of regular gas fell on average about half a penny overnight to $3.881. Berita selanjut nya klik sini


Macam mana lah MAJORITI rakyat termasuk aku ni tak bengang kat kerajaan. Masa nak naikkan harga minyak ari tu tak menyempat nyempat. Petang umum , tengah malam minyak naik. Bila nak turun kan harga pulak lambat macam kura-kura. Kerajaan kita saban hari memperbodohkan rakyat dengan ayat ayat standart seperti "MASIH MURAH JIKA DIBANDINGKAN DGN SINGAPURA...BLA.. BLA... BLA...". Kerajaan Singapura yang selalu dijadikan perbandingan oleh kerajaan Malaysia itu dah turun kan harga minyak di negara mereka sebanyak 5 kali, apasal kali ini tak nak pulak buat bandingan.


PM kata nak turun 1 Sept. 2008. Itu pun entah kan ye entah kan tidak. Apasal pulak aku kata gitu ? tak caya PM cakap ke?.... Aku tak nak jawab lah, sendiri boleh fikir....Entah entah ada udang menyorok balik batu kot..., Pilihanraya Kecil Permatang Pauh kan tak lama lagi, bila lagi nak memancing ikan ikan...ini lah masa nya kan..kan..kan..


Kesimpulan nya, begini lah rupa nya kalau kerajaan membuat keputusan macam kitaorang yang dok gebang kat kedai kopi.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...