19 November 2009

Siaran Lansung 'Dari Parlimen' TV1: Hujah Datuk Mohamed Aziz yang dangkal

Program TV1 pagi tadi iaitu Siaran Lansung 'Dari Parlimen' dalam segmen wawancara telah menemuramah Ahli Parlimen Sri Gading, Datuk Mohamed Aziz. Apa yang aku nak ulas ialah tahap atau standard pemikiran Ahli Parlimen ini apabila mengeluarkan hujah. Beliau mengampu tentang badget 2010. Menunjuk ego mengatakan prasarana kawasan beliau sudah 100%. Lantak lah, OK lah tu, aku percaya !. Cuma kalau pun anda seorang Ahli Parlimen dipihak kerajaan dan ingin menyatakan sokongan kepada apa yang kerajaan buat, jangan lah sampai menggunakan hujah yang dangkal dan bodoh.

Hujah yang paling tidak cerdik ialah apabila beliau berkata " Tidak ada seorang pun yang tidak menerima budi dari kerajaan. Sudah lah menerima budi dan tak ucap terima kasih, lepas tu ada yang lawan kerajaan pulak". Lebih kurang begitu lah intipati yang membuatkan telinga aku berdesing. Hujah yang sama diguna oleh Tun Mahathir dulu.

Ini lah doktrin yang telah dipasak kedalam kepala atuk, nenek, bapa dan emak aku dan juga kepada rakyat lain nya ia itu Kerajaan Barisan Nasional (dulu Perikatan) buat segala nya untuk rakyat. Maka rakyat harus berterima kasih kepada Kerajaan dengan cara terus mengundi BN. Kalau ada rakyat yang tak undi BN, orang itu akan dikatakan menentang BN. Lebih parah lagi apabila kita tidak menyokong BN kita akan di samakan dengan pengkhianat negara.

Apa yang pemimpin BN seperti Datuk Mohamed Aziz tak bagi tau rakyat ialah apa saja yang dibuat oleh kerajaan untuk rakyat, duit atau dana itu datang nya dari rakyat. Duit itu datang dari berbagai bagai jenis cukai, duti, saman dan entah apa benda lagi. yang mesti dibayar oleh rakyat. Duit itu bukan datang dari Barisan Nasional. Kalau dah duit datang nya dari kocek rakyat, mengapa Datuk Mohamed Aziz bangga sangat dengan projek dan segala yang dibuat. Tak malu ke?.

Sepatut nya orang macam Datuk Mohamed Aziz dan ahli parlimen lain sama ada dari BN, PR atau bebas lah yang sepatut nya berterima kasih pada rakyat kerana kalau majoriti rakyat tak undi kamu semua, jangan harap kamu semua nak dapat semua kemudahan secara percuma. Datuk Mohamed Aziz perlu tahu bahawa kami rakyat yang mengundi kamu semua membayar hampir semua perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan. Oleh itu jangan ungkit. Ada faham !!!

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...