Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

17 June 2010

Kelantan Fiesta 2010 : Perasmian yang tak gilang gemilang



Petang semalam kerajaan negeri mengumumkan tidak akan menghadiri majlis perasmian Kelantan Fiesta 2010. Ini kerana pihak penganjur yang sebelum ini 'no problem' dengan kerajaan negeri telah meminggirkan peranan kerajaan negeri. Tak tahu lah pulak siapa dalang nya, tetapi pihak terlibat dengan fiesta tersebut ialah Kerajaan Negeri Kelantan, Red Carpet Worldwide dan Kerajaan Pusat. Manakala perasmian oleh pemangku raja.

Apabila kerajaan negeri dan pemangku raja mengatakan tidak hadir, maka sudah pasti lah puak kerajaan pusat yang akan mendominasikan acara perasmian tersebut.

Apa lah malang nya...........

Mungkin secara kebetulan, sebelah malam nya hujan turun dengan lebatnya seawal jam 8:30 malam. Di tambah pulak dengan angin kencang hingga hampir terangkat khemah-khemah peniaga di Dataran Stadium. Perancangan yang diatur berminggu minggu tidak dapat direalisasikan. Pengunjung pun tak ramai mana. Ada yang kata tak sampai pun 500 orang.



Siaran langsung pun terpaksa dibatalkan. Tak kan nak teruskan juga, malu lah PM satu Malaysia berucap depan 500 orang aja. Kalau dalam hujan lebat itu masih ada 50,000 orang yang tunggu, mesti siaran langsung diteruskan. Pengulas lintas langsung pun akan ampu lah dengan kata kata berikut "dianggarkan 50,000 pengunjung masih tidak berganjak untuk mendengar ucapan PM 1 Malaysia kita walaupun hujan turun dengan lebat nya".





Namun apakan daya, PM tak sampai sampai untuk berucap dan seterus nya merasmikan fiesta tersebut seperti yang dijadualkan. Akhir nya yang muncul ialah DS Mustapa Mohamed yang berucap dan merasmikan majlis gilang gemilang tersebut. Oleh kerana 'black-out' terpaksa lah DS Mustapa meggunakan 'loud hailer' untuk berucap. Sekali pandang macam demonstrasi jalanan aja...keh!...keh!...keh!



Moral of the story :

1. Lain kali jangan lah selalu nak penaya dan pedajal orang. Mentang mentang lah kita kuat dan yang kita inaya tu tak berani nak lawan.

2. Dalam Islam niat dan apa yang dibuat mesti lah betul dan seiring. Niat betul tapi perbuatan tak betul, tak jadi juga. Apatah lagi niat tak betul dan perbuatan pun tak betul.

3. Kadang kadang kalau kita selalu pedajal kat orang, Allah bayar 'cash' pada kita tanpa perlu tunggu lama.

Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...