Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

05 June 2010

Amaran: KPN nak tangkap sesiapa yang bersubahat sembunyikan RPK


Tan Sri Musa Hassan semasa Hari Kemerdekaan 31 Ogos 2009 (gambar dari encree.blogspot.com)
Sebelum ini gara gara Raja Petra Kamaruddin (RPK), Hisamuddin melatah. Khairy Jamaluddin pun tumpang sekaki menyindir Hisammuddin. Kini giliran Ketua Polis Negara pulak buat kenyataan lawak yang mengalahkan Raja Lawak Astro. Datuk Zaid Ibrahim mesti gelak. Kesian KPN, tak lama lagi nak bersara. Patut nya sebelum bersara ini, buat lah sesuatu yang baik dan berfaedah. Boleh juga dikenang orang nanti. Mengapa dikata kan lawak ?

1. Sesiapa pun boleh berjumpa dan bertemu dengan Raja Petra Kamaruddin di London termasuk lah Tan Sri Musa Hassan sendiri kalau beliau mahu. Apa kah itu dikatakan sebagai bersembunyi ?. Bukan kan bersembunyi itu makna nya tak nak bagi orang jumpa kita ?. Pernah tak KPN main nyorok-nyorok masa kecil dulu?. Kalau pernah, mesti KPN tahu apa makna bersembunyi.

2. Kalau RPK tidak bersembunyi, mengapa nak salahkan orang yang jumpa dia. Kalau aku pergi London dan terjumpa dengan RPK. Kemudian sembang sembang dan RPK belanja aku makan nasi kandar, salah aku ke?.

3. Tan Sri Musa mengakui Interpol enggan memberi kerjasama untuk menangkap RPK. Persoalan nya, mengapa ?. Kalau RPK seorang penjenayah atau pengganas, sudah pasti Interpol akan memberi kerjasama. Interpol atau Scotland Yard mungkin tahu bahawa isu RPK ini hanya lah isu politik dan malas nak masuk campur.

Berita nya dibawah.


Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan memberi amaran mana-mana individu yang bersekongkol dengan blogger sensasi Raja Petra Kamaruddin akan ditahan dan didakwa menyembunyikan penjenayah.

Memetik laporan agensi berita Bernama, polis akan memanggil ahli-ahli politik, pengarang dan wartawan untuk memberi keterangan berhubung maklumat berkaitan Raja Petra.

Langkah ini diambil selepas polis menerima dua laporan yang difailkan di Petaling Jaya dan Brickfields yang mendakwa pihak tertentu menyembunyikan Raja Petra.

Musa Hassan berkata PDRM mempunyai cara tersendiri untuk menangkap pengendali web Malaysia-Today itu, yang diburu kerajaan Malaysia ekoran rencana yang menyentuh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Musa Hassan juga memberitahu Interpol enggan membantu kerajaan Malaysia menjejaki Raja Petra, dan PDRM tidak boleh menyerbu negara yang kini didiami Raja Petra, namun itu tidak menghalang PDRM dari merencana strategi baru.

Anak bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri ini kini dalam kawalan pihak berkuasa di Penjara Sungai Buloh. - http://tvselangor.com


Artikel berkaitan:
1. IGP buru individu bersubahat Raja Petra - malaysiakini.com

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...