07 February 2010

Mari cerita lagi pasal gula......

Cerita pasal kenaikan harga barang lagi. Gula baru saja naik awal tahun 2010. Khabar angin bertiup bahawa harga gula akan naik lagi. Sekarang ini pun, walau gula masih ada di rak-rak jualan tetapi pembelian nya telah mula dihadkan. Mungkin bekalan gula akan semakin kurang dan akan berlarutan sehingga selepas Tahun Baru Cina. Bila harga dah naik, bekalan akan kembali OK. Tunggu dan lihat.

Komen dibawah ini aku kutip dari ruang forum TKO. Bukan nya apa, seronok baca hujah yang menggunakan serampang dua mata dan sempoi. Senang paham gitu....(terima kasih
beend13)

Oleh: beend13

Bagus kempen ni.......manis gula masuk dlm perut ...pi buah pinggang.....buah pinggang jadi macam kaburator sumbat......rosak kesihatan.....kaki kena potong ....jadi buruk....kena cuci darah sebulan 4 kali....kos dekat sribu.....yang motong getah....yang jadi nelayan lalak-lalak mintak bantuan....yang kerja kerajaan dapat bantuan.......ramai yang last-last pakai tongkat dan kerusi roda.

Ramai gak yang miskin papa......cari daun putat....daun jering, rebus sampai hancing kencing......badan bengkak gak....nak pi klinik tak dak duit......mintak kat wakil rakyat PR tak dapat (kutuk kata wakil rakyat tu sombong.... tak mau tolong pasai dia bukan PR).....mintak kat wakil rakyat UMNO.....pun tak dapat........last-last marah semua orang tapi terus pangkah UMNO!


Apa salah.....BN yang boleh buat pencakak langit....beli kapal bawah laut.....billion billion billion.......perbanyakkan mesin homo (aku tak tau sebut abis) tu.....beli banyak-banyak .....klu boleh bagi kat tiap org yg ada kencing manis....takkan tak boleh!....bukankah kain batik boleh bagi kat ramai org.


Bukankah rakyat sihat negara untung.....bukankah kita pernah tak mau laksana hudud pasai ada yg pernah kata....nanti habis org jadi kudung.....tak leh kerja negara tak untung.


Jadi tolonglah didik rakyat supaya paham betoi2.....pasai pe kita kena kurangkan gula....jangan kempen masa gula tak dak saja....pasai kempen mcm ni tak ikhlas namanya......UMNO kena terang betoi2 supaya gula tu penting.....tapi kena ada limit.....tanpa gula tak dak tenaga.


Macam jugak PAS dan PR tu......penting sangat-sangat kat Msia ni......klu tak dak PAS/PR, UMNO akan jadi macam gula yg masuk perut tak dak had.......badan akan rosak.......negara akan rosak.....gula macam kuasa.....bila banyak sangat jalan pun tak betoi....senget dan mata jadi rabun.....


Alhamdulillah........so far....my blood is ok......mata is ok....mungkin kesan suka makan sayur2 hijau kutip kat bukit yg belum di tebang.....jadi belajar2lah pandang yg
"HIJAU"...makan yg "HIJAU".....klu boleh yg kita tanam sendiri...takdak RACUN.

.........kurangkan tengok benda2 terang
MERAH benderang dan PUTIH.....tak baik untuk mata.......(bukan aku kata...tapi org tua umur 112 tahun yg habak)

wassallam!

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...