09 January 2010

Program Juara Rakyat : Kempen pilihanraya UMNO telah bermula?

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2010/01/090110juararakyat.gif

Pada tarikh yang sama dan di negeri yang sama, tapi tempat yang berlainan terdapat 2 majlis yang dianjurkan oleh 2 musuh tradisi parti yang mewakili orang melayu. UMNO menganjurkan Program UMNO Juara Rakyat. Manakala PAS pula menganjurkan kempen UMNO Pengkhianat Rakyat.

UMNO dengan kempen UMNO Juara Rakyat

Tengok DS Najib dalam buletin tadi, wah bukan main lagi. Sekali imbas, jadual program 'Juara Rakyat' di Taman Bukit Sentosa, Bukit Beruntung yang dilancarkan hari ini seolah-olah seperti jadual program untuk kempen pilihan raya (baca disini). Memang tergoda kalau sesiapa yang hanya bersumberkan TV3. Ketika berucap merasmikan program tersebut, diumum lah peruntukan RM15.6 Juta untuk membaik pulih 2 pangsapuri di Bandar Bukit Sentosa (baca disini). Kalau orang yang cerdik dan waras mereka akan tertanya-tanya. Mengapa setelah 8 tahun dibiarkan baru sekarang nak tolong. Bagaimana kalau UMNO masih gah dan kuat, bak kata orang tolak pun tak jatuh, adakah program UMNO juara rakyat ini akan diadakan.

Satu lagi yang perlu di fikirkan ialah UMNO juara rakyat dari segi apa ye? Adakah dengan :

*1. Menaikkan harga barangan keperluan seperti gula dan roti?

*2. Menaikkan harga petrol yang akan menyebabkan harga barangan lain naik mendadak.

*3. Mengenakan cukai GST yang menyusahkan rakyat.

*4. Akan menaikkan harga tol yang menyebabkan harga barangan lain turut naik sama.

Sedang kan dari satu perspektif lain, rakyat melihat kerajaan yang diterajui oleh UMNO menghabiskan wang rakyat tanpa ada sekatan. UMNO/BN memang pandai menipu dan menggula-gulakan rakyat. UMNO/BN akan kata bahawa kos ditanggung oleh pihak swasta. Memang betul !, tapi kalau dah dikorek duit syarikat swasta tu untuk sponser macam macam dan bila syarikat tu nak 'cover' balik duit dia, apa syarikat ini akan buat?. Dia akan naikkan bayaran, kena kan charge tambahan dan macam macam lagi kepada pengguna. Pengguna itu siapa?. bukan kah pengguna itu adalah rakyat. Oleh itu, pi mai pi mai tang tu, yang kena rakyat jugak. Aku rasa contoh terbaik ialah pasukan F1, 1 Malaysia.

Oleh itu apabila memperkatakan UMNO juara rakyat atau UMNO juara orang melayu adalah melencong dan amat tidak tepat sekali, tetapi kalau UMNO juara Melayu UMNO @ UMNOputra, maka aku amat setuju. Nak bukti?. Tanya pada DS Ali Rustam bagaimana beliau menyenarai hitam kan melayu yang sokong pembangkang dan melarang kakitangan kerajaan negeri Melaka melawat Kelantan dan Terengganu suatu ketika dahulu. Awat? parti pembangkang kat Malaysia ni parti politik haram ke?.

PAS dengan Kempen UMNO Pengkhianat Rakyat

Dalam pada itu, sebagai memintas program 'Umno Juara Rakyat', PAS pula menganjurkan 'Umno Pengkhianat Rakyat' bagi "membongkar segala pembohongan dan juga kezaliman" parti Melayu itu kepada orang Melayu dan umat Islam. Program tersebut juga di jadualkan pelancaran nya pada hari ini (baca disini). Aku tak pasti sama ada program ini ditangguh atau dilancar mengikut jadual kerana puas aku cari sumber dari internet tetapi tidak ketemu.

* Lagi cerita program UMNO juara rakyat versi penduduk Taman Bukit Sentosa. baca disini

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...