Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

23 March 2010

Adun Titi Tinggi, Perlis letak jawatan - akan ada kah PRK ?

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Titi Tinggi, Yip Sun Onn hari ini mengumumkan perletakan jawatannya.

Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Md Isa Sabu, mengesahkan menerima surat berkenaan.

Bagaimanapun, Md Isa berkata pihaknya sedang merayu Yip untuk menarik balik hasratnya itu dan yakin pilihan raya kecil tidak perlu diadakan. - Malaysiakini




Aku cuma nak kata:

Mengapa agak nya Yip Sun Onn meletak jawatan ?. Adakah kerana Dr. Choo Chor dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Pertumbuhan Bandar Baru menggantikan Yip Sun Onn ? (baca sini).

Kalau tak silap, kali terakhir PRK ialah di Bagan Pinang, Port Dickson. Mengikut rekod PRK selepas PRU12, BN tewas dalam 7 daripada 9 pilihanraya kecil sebelum ini – 1 daripadanya, di Penanti, tidak ditandingi. BN hanya menang di Batang Ai dan Bagan Pinang. Keadaan begini menyebabkan BN tidak begitu selesa bila ada nya pilihanraya kecil dan seboleh boleh nya mencuba supaya PRK tidak perlu diadakan, dan antara badan yang boleh diharap membantu ialah SPR atau Mahkamah rayuan.

Apa kah SPR akan sekali lagi memainkan peranan untuk mendapatkan penangguhan supaya PRK tidak perlu diadakan seperti apa yang telah dibuat di DUN Kota Siputeh, Kedah tempoh hari ?. Kita tunggu dan lihat.


Jika PRK diadakan di Titi Tinggi, sudah pasti salah satu isu-isu pilihan raya yang utama ialah cadangan kerajaan untuk memperkenalkan cukai barangan dan perkhidmatan atau 'Goods and Services Tax' (GST). Cadangan yang amat tidak popular dan tidak memihak kepada kerajaan BN.

Mari kita lihat siapa yang kenaaaa...... Sekian.........


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...