25 March 2010

Hari Polis ke 203 (1807-2010)


Selamat menyambut Hari Polis yang ke 203 (1807-2010) kepada seluruh anggota dan organisasi Polis Diraja Malaysia.

Aku dan kita sebagai rakyat Malaysia tidak dapat menolak bahawa peranan PDRM amat penting, walaupun kita tahu dalam PDRM ada polis jahat dan ada polis baik sama ada ianya berpangkat atau tiada pangkat. Semoga PDRM akan dapat memperbaiki perkhidmatan dengan penuh Intergriti, Jujur, dan Amanah. Tidak lupa juga semoga PDRM akan sentiasa mendukung undang-undang tanpa memilih bulu demi memastikan keamanan negara terjamin.

Dikesempatan ini, dalam masa yang sama aku mengakui masih ramai anggota PDRM yang baik dan jujur dalam perkidmatan nya. Oleh itu aku mengucapkan selamat hari polis kepada mereka khususnya dan kepada sahabat-sahabat dan kenalan aku am nya.

Kepada anggota PDRM yang jahat, cukup lah dan bertaubat lah. Anda tidak berhak untuk mendapat ucapan dari aku. Hormat lah pada logo Polis yang anda pakai sebab di logo Polis itu ada kalimah Allah dan Muhammad.

Kesimpulan nya, Polis ini ada masa kita suka dia dan ada masa kita menyampah dengan dia. Apa tidak nya. Kita marah dengan Polis trafik bila Polis trafik saman kita dan kita juga rasa seronok dan berterima kasih pada Polis trafik bila anggota nya bertugas di lampu isyarat untuk melancarkan perjalanan kita ketika waktu puncak tak kira panas atau hujan.

Sekian.....


Nota: untuk hiburan semata-mata

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...