15 March 2010

Menteri Dalam Negeri sahkan rombakan peringkat tertinggi polis

Sehari selepas menafikan laporan akhbar China Press bahawa Tan Sri Musa Hassan akan melepaskan jawatan Ketua Polis Negara (KPN), Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari mengesahkan akan berlaku rombakan peringkat tertinggi pasukan polis.

“Berhubung pucuk pimpinan polis, saya akui, rombakan akan berlaku tetapi masa dan bentuk peralihan itu akan ditentukan bukan kerana desakan atau tekanan daripada media tetapi dibuat oleh kerajaan dan pemimpin kebangsaan.”

Sabtu lalu, akhbar harian Cina itu menyiarkan laporan bahawa Musa telah mengemukakan surat perletakan jawatannya kepada Hishamuddin dan juga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Beberapa jam selepas berita itu disiarkan, Musa dan Hishamuddin segera menafikannya.

Kementerian Dalam Negeri juga mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada China Press menuntut penjelasan mengapa berita itu disiarkan sedangkan kerajaan menganggapnya sebagai tidak tepat dan belum disahkan lagi.

Bercakap kepada pemberita selepas perasmian Penggal Ketiga Parlimen Ke-12 oleh Yang di-Pertuan Agong, Hishamuddin mendedahkan bahawa rombakan berkenaan bukan sahaja akan membabitkan KPN tetapi juga pegawai kanan yang lain.

“Dalam hal ini, ia bukan sahaja membabitkan KPN, tetapi empat daripada tujuh pengarah yang mengetuai divisyen dalam PDRM akan bersara tahun ini. Malah, seorang daripada pengarah itu sedang bercuti, menjelang tamatnya tempoh perkhidmatan beliau.”

Menurut Hishamuddin, peralihan itu sebagai “peluang bagi melihat lembaran baru dalam sejarah polis.”

“Saya sudah tahu siapa yang akan menggantikan KPN, saya juga tahu siapa akan menggantikan pengarah, jabatan siasatan jenayah perdaganagan. Jadi tidak perlu membuat spekulasi dan membuat laporan berita tanpa asas,” katanya lagi. - malaysiakini.com

Aku cuma nak kata:
Kan dah kantoi. Nafi punya nafi, last..last..., rupa nya betul. Sudah lah menafikan berita tersebut, tak pasal pasal akhbar China Press yang tulis berita tu kena surat tunjuk sebab.

Sebelum ini pun ada juga akhbar yang tulis berita bohong kerana nak berebut siapa punya suratkhabar yang tulis berita dulu. Kalau tak silap Utusan Malaysia, iaiatu kes Helikopter Nuri terhempas dan keputusan SPM. Tak ada pun surat tunjuk sebab. Oooooo....lupa!, Utusan Malaysia UMNO yang punya, jadi.... dia boleh tulis apa dia punya suka lah......


Musa dan Hishamuddin tidak sepatut nya menafikan atau mengiyakan. Jawab saya "No Komen" atau "saya masih belum dimaklumkan. Nanti kalau sudah dimaklum dan disahkan, saya akan panggil sidang akhbar". Sebalik nya Hishammuddin melatah dan sekarang siapa yang malu alah ?. Terpaksa lah cover bahawa khidmat KPN tidak disambung apabila tamat kontrak pada September 2010 nanti.


Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...