Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

18 March 2010

Teguran YDP Agong & Gelagat Ahli Parlimen Negara luar

Mesyuarat Pertama Penggal Ketiga Parlimen ke12 telah bermula selepas perasmian oleh Yang di-Pertuan Agong dan akan berakhir 15 April.

Dalam titah ucapan perasmian, baginda menegur segelintir Ahli-Ahli Parlimen kerana mempamerkan tingkah laku dan tutur kata yang tidak mencerminkan keperibadian sebagai wakil rakyat.

Titah baginda lagi, segala perbuatan dan tindakan wakil rakyat sentiasa diperhatikan oleh rakyat, maka Ahli-Ahli Parlimen hendaklah berhujah dengan bernas dan tidak membangkitkan perkara remeh-temeh yang boleh menjejaskan maruah sendiri dan kemuliaan dewan…

Yang di-Pertuan Agong memang patut menegur dan memperingatkan Ahli Parlimen kerana kalau sudah menjadi tidak terkawal, tak mustahil akan jadi seperti gambar gambar dibawah. Dalam pada kena tegur pun, mereka tak peduli dan buat jugak Parlimen itu macam dalam sarkas. (baca sini)

Secara kebetulan masa 'check' email dan 'mailing list', aku dapat gambar-gambar aksi Ahli-Ahli Parlimen atau Kongres negara negara luar semasa berada didalam dewan untuk perbahasan. Pada pendapat aku, suasana di dalam Parlimen Malaysia masih terkawal. Saksikan lah, kadang kadang lawak jugak aksi diaorang ni kan!!!


Rusia


Mexico


Korea Selatan


Jepun


Itali


India (Aku bagi anugerah best picture)


Ukraine


Turki


Taiwan

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...