27 March 2010

Jangan bermusuh dengan Perkasa jika mahu menang pilihan raya - Ibrahim Ali


Majlis perasmian mesyuarat agung tahunan Perkasa

KUALA LUMPUR, 27 Mac — Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali memberi amaran kepada parti-parti politik negara ini khususnya Umno agar tidak “bermusuh” dengan pertubuhan bukan kerajaan itu, yang berusia dua tahun, jika mahukan sokongan dalam pilihan raya umum.

Pada masa yang sama Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas mahu Umno kembali kepada landasan perjuangan asal jika mahu kekal berkuasa.

“Orang berkata Perkasa hendak bersaing dengan Umno. Kita bukan bersaing dengan mana-mana parti, kita bukan bertanding dalam pilihan raya.

“Tetapi jangan bermusuh (dengan Perkasa) jika mahu menang pilihan raya, kalau bermusuh mereka akan rugi."

“Kami mahu parti-parti politik ambil tindakan proaktif,” kata beliau dalam ucapan pada majlis perasmian mesyuarat agung tahunan Perkasa di sini hari ini.

Ia dirasmikan oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. - Mstar

Aku cuma nak kata:

Belum pun apa apa lagi, presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali sudah pun bercakap besar walau pun tidak lah sampai besar kepala.

Aku sendiri pun tak faham, apa kah jika sesuatu parti bermusuh dengan Perkasa makna nya parti tersebut akan kalah pilihanraya. Wah ! hebat nya Perkasa ni ye... Itu baru 2 tahun. Kalau 20 tahun lagi, apamacam?...


OK lah, aku punya pendapat:


1. Datuk Ibrahim Ali sebenar nya terpaksa meyediakan satu platform lain supaya nama dan batang tubuh nya akan terus mendapat perhatian media dan rakyat. Ini kerana beliau sudah tidak diterima oleh mana mana parti politik. PRU13 pun tak lama lagi dan nasib Ibrahim Ali ini tak tahu lagi. Oleh itu lebih baik sedia kan payung sebelum hujan.

2.
Perkasa sebenar nya menyusahkan Perdana Menteri yang saban hari melaungkan konsep 1 Malaysia. Bagi lah alasan apa pun untuk menafikan bahawa Perkasa bukan rasis. Apa? ingat rakyat yang berbilang kaum ini bodoh sangat ke?.

3.
Sikit sikit pasal melayu. Melayu begitu, melayu begini. Sudah sudah lah memomok kan orang melayu dengan hantu jembalang yang konon nya akan menggugat orang melayu. Kalau pun betul melayu terpinggir dan merempat ditanahair sendiri, salah siapa?. Bukan kah salah UMNO yang menjadi tulang belakang BN. Siapa yang bunuh tulisan Jawi?, siapa yang hapus biasiswa?, siapa yang tukar pelajaran sains ke bahasa inggeris? dan siapa yang sekat bantuan Sekolah Agama Rakyat (SAR). Aku sebenar nya dah nampak lama dah bahawa UMNO memang tak boleh diharap untuk membela orang melayu secara keseluruhan nya. Yang banyak di bela hanya lah melayu UMNO. Sebab itu bila selepas PRU12, apabila mereka terpaksa buat sesuatu untuk menambat semula hati orang melayu dan rakyat umum nya.

4.
Aku tak nafi Tun Mahathir banyak menyumbang untuk kebaikan orang melayu tetapi oleh kerana Tun terlalu lama berkuasa maka keburukan nya juga banyak. Banyak juga dasar-dasar di zaman Tun Mahathir yang merugikan orang melayu. Apabila membaca kembali sejarah, aku lihat dasar-dasar Tun Razak lebih banyak memberi munafaat kepada orang melayu secara keseluruhan. Contoh nya seperti buku hijau termasuk lah Felda dan mendaulatkan bahasa melayu (baca sini).

Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...