Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

01 October 2008

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI - Sudah berada di Ipoh, Perak

Bergambar ramai dengan adik beradik sebelah aku di rumah Mak Ngah (adik mak aku)

Sekarang aku berada di rumah Angah di Ipoh, tengah lepak. Nasib baik Angah dah masuk Streamyx, jadi takde masalah aku nak update blog aku. Selepas ziarah pusara emak dan ayah pagi tadi, aku & famili singgah berhari raya di rumah adik emak aku ( Mak Ngah). Lepas Zohor (lebih kurang jam 2.00 ptg.) berangkat ke Ipoh, Perak. Ikut jalan biasa melalui Tanjung Karang, Sabak Bernam. Sebelum sampai Teluk Intan, ambil jalan pintas melalui Seberang Perak melalui sawah padi yang luas terbentang. Oleh kerana padi telah dituai dan musim menanam pun belum bermula maka banyak lah burung-burung bangau mencari anak-anak ikan dipetak sawah. Pemandangan nya memang cantik tapi sayang tak dapat ambil gambar.

Aku tak lalu ikut highway sebab tak mahu bayar tol. Dah lah minyak petrol mahal giler, tol pun sama jugak, cekik darah. Kali terakhir aku melalui lebuhraya tol utara selatan dari Klang ke Ipoh, tol yang terpaksa aku bayar ialah sebanyak RM23.00 sehala. Sekarang berapa ??? aku tak tahu. Aku pun bukan nya perlu cepat atau emergency nak sampai cepat di Ipoh. Lagi pun jalan biasa yang dulu nya satu lorong telah di upgrade kepada dua lorong. Nak speeding pun no problem, tapi takut kena speed trap..so aku bawah slow aje la...Sampai di Ipoh jam 6.00 petang, terus pergi pusara emak mertua sebelum ke rumah Angah.
Sekian.

Untuk mengetahui berapa harga tol sila klik Plus highway malaysia

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...