Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

18 July 2009

Chua Jui Meng sertai PKR

http://media1.malaysiakini.com/198/12ad05efb7e09f9520aac119422fe15c.jpg

Chua Jui Meng umum sertai PKR
Abdul Rahim Sabri | Jul 18, 09 4:06pm

Bekas menteri kesihatan, Datuk Dr Chua Jui Meng hari ini mengumumkan keluar dari MCA dan menyertai PKR di di majlis forum anjuran PKR di Sunway.

Turut mengumumkan masuk PKR ialah bekas senator David Yeo, juga dari MCA.

Sebelum ini, Chua yang juga bekas menteri naib presiden MCA muncul di majlis tersebut bersama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Chua sebelum ini mengumumkan melepaskan jawatan ketua MCA bahagian Bakri Khamis lalu.

Kira-kira 800 hadirin di majlis itu bertepuk tangan ketika Chua dan Anwar melangkah masuk ke dewan pada jam 3.30 petang.

Terdapat kain pemidang yang mengucap tahniah kepada Chua kerana menyertai PKR", yang dipegang hadirin ketika Chua berjalan masuk.

Dalam ucapannya, Chua berkata beliau telah melepaskan jawatan ketua MCA bahagian Bakri untuk menempuh perjalanan baru untuk perubahan.

Berita penuh sila klik http://www.malaysiakini.com

Komen aku:
Tahniah kepada PKR kerana berjaya menarik bekas menteri kesihatan yang juga bekas Naib Presiden MCA. Kemasukan Datuk Chua ini tak banyak sikit dapat memberi satu tamparan kepada MCA khusus nya dan BN am nya.

Namun begitu PKR jangan terlalu ghairah bergembira dengan penyertaan atau lompatan ini. PKR harus berhati hati. Rasa nya PKR harus mengambil pengajaran seperti apa yang berlaku di Perak iatu kes lompat ADUN Bota dan juga kes Saiful dalam isu liwat. Aku bukan kata Datuk Chua masuk PKR tak bagus. Itu semua terpulang kepada pendapat masing masing. Kalau mahu mempersoalkan kemasukan Datuk Chua memang ada berpuluh soalan yang boleh ditanya. Mengapa sekarang?, mengapa setelah segala madu disedut dari MCA dan BN maka sepah dibuang. Bah kan ada yang mengatakan bahawa Datuk Chua sebenar nya ada lah langau didalam MCA dan keluar nya beliau memang dialu alukan. Alasan Datuk Chua masuk PKR ?. Ahhh..alasan macam macam boleh bagi.


Satu lagi yang perlu di lihat dan dinilai oleh pimpinan tertinggi PKR ialah terus memberi jawatan kepada bekas bekas 'top gun' parti lawan yang masuk PKR.
Ini berlaku masa kemasukan Datuk Zaid Ibrahim tempohari. Tidak kah pendokong dan penggerak yang bertungkus lumus merasa sedikit kecewa. Cuba fikirkan siapa kah yang mempertahan kan PKR dan bagaimana PKR boleh wujud sehingga hari ini ?.

PKR harus sedar bahawa PKR yang bergabung dengan PAS & DAP dalam Pakatan Rakyat semakin kuat. Apabila semakin kuat, ia semakin mempunyai ramai musuh. Samaada musuh yang nyata dari luar atau musuh dari dalam. Cara untuk merosakan ialah jadi kan mereka bergaduh sesama sendiri.


Sekian.. Berhati hati di jalanraya dan lebuhraya !!!


Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...