23 July 2009

Kes Teoh: Hanya 60 orang ahli BN demo sokong SPRM & Polis

http://media1.malaysiakini.com/198/e83ffb2fda0d3f16d37b9bd678a0e8e9.gif
Gambar pun fokus dekat, tak berani nak fokus dari jauh - Foto Malaysiakini

Malaysiakini melapur kan dengan panjang lebar dan terpeinci demonstrasi di hadapan pusat membeli-belah Ampang Point oleh Umno dan parti komponen BN (baca disini). Perhimpunan selama kira-kira 15 minit diketuai oleh ketua Umno bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.

http://media1.malaysiakini.com/199/129c941a74f13745c75ddb4ee9790856.jpg
Ketua Umno bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo - Foto Malaysiakini

Terkejut juga bila baca berita tersebut. UMNO/BN dah mula berdemo, ingatkan Pakatan Rakyat saja yang buat begitu. Demo tersebut menyatakan sokongan kepada SPRM dan polis untuk meneruskan siasatan terhadap kematian Teoh Beng Hock dan tidak mahu ia dipolitikkan oleh parti pembangkang. Siapa yang politik kan?. Apa yang diminta oleh pembangkang (PR) dan rakyat ialah tubuhkan Suruhanjaya Diraja supaya siasatan lebih adil dan telus. Itu pun susah nak faham ?.

Lepas terkejut, aku ketawa terbahak bahak, cuma tak pecah perut. Mana tak nya, dari apa yang dilaporkan kira kira 60 (enam puluh orang sahaja - macam tulis Cek pulak). Laaaaa.......... lapuran berjela jela tapi yang datang cuma 60 orang. Malaysiakini siap bagi detail dari bahagian mana yang datang berdemo itu - Ia disertai ahli Umno bahagian-bahagian Ampang, Gombak dan Pandan. Manakala ahli-ahli MCA, MIC, PPP dan Gerakan pula semua nya dari Ampang. Punya banyak cawangan dan komponen parti, tapi jumlah 60 orang dan bila aku kira hitung panjang nya 1 cawangan/komponen disertai hanya 8 orang.

http://media1.malaysiakini.com/199/ab9c84c69b9da4e4ba29e1d8d03baa92.jpg
Ini mungkin dari PPP atau MIC. Dua orang aje? - Foto Malaysiakini

Permit berhimpun ada ?. Abang Polis, diaorang ada permit tak ?. Err...diaorang tak ada permit. Laaaaa.....tak de permit rupa nya. Nampak gaya nya tak ada beza lah UMNO/BN dangan PR. Ingat kan PR saja yang berdemo tak pakai permit, rupa nya diaorang pun 2x5 daaa...

" mereka tidak ubah seperti beruk beruk di jalanan"~ Khairy jamaludin yang kata, bukan aku ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...