Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

21 July 2009

Kematian Teoh: Tan Sri Khalid sanggah Tan Sri Muhyiddin

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgp3ML1fEnTBSpqGQcN9EVmQmx8ICAbg0YVorkWIw7iSmEJeX38iKCa9wHn4JdmJP27dthAmvzeLiMB1oGAJXQByXbTYdj6-cudtmGwdiaJEiGxyWNL_OXcXog8vkEbjOVxWH_X_bp7lTo/s1600/bw_11khalid.jpg

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menolak dakwaan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan Pakatan Rakyat Selangor cuba bermain wayang berhubung insiden yang menimpa Teoh.

“Orang mati kita tak main wayang, ini soal kematian seorang pemuda yang disoal siasat di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan ia adalah di bawah jagaan pencegah rasuah,” katanya.

"Kita tak campur-adukkan dengan hal-hal lain, yang ini adalah satu tragedi. Seorang anak muda telah mati," tambahnya.

Tan Sri Khalid berkata demikian kepada sidang media selepas merasmikan Perhimpunan Bulanan Kakitangan Awam di Dewan Jubli Perak, Shah Alam, pagi tadi . Untuk berita penuh sila klik http://www.tvselangor.com

Komen aku:
Ada kah patut seorang TPM membuat kenyataan yang amat tidak bertanggungjawab begitu. Apa maksud sebenar Tan Sri Muhyiddin Yassin mendakwa demikian ?. Kalau benar mereka main wayang seperti didakwa TPM, mengapa pihak kerajaan masih tidak berani menubuhkan Suruhanjaya diraja menyiasat kes kematian mendiang Teoh. Bukan kah jikalau ada nya Suruhanjaya tersebut nanti, kita akan dapat ketahui siapa pengarah nya?, siapa penulis skrip nya, siapa penerbit nya? siapa pelakon pelakon nya?, siapa pelakon lagak ngeri (stunt man) nya?.

Kalau betul betul telus, tubuh saja Suruhanjaya tersebut. Parti parti dalam komponen BN sendiri yang terdiri dari Gerakan, MCA dan MIC juga turut mendesak agar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja. Jangan nak berdolak dalik. Apa lagi alasan yang mahu di beri ?. Rakyat bukan dungu menerima saja hujah seorang TPM.

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...