Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

24 December 2009

Lawak jenaka politik Malaysia petang Krismas

Sebelum sempat penganut-penganut agama Kristian memulakan makan malam sempena Krismas (Christmas Dinner), lawak jenaka politik Malaysia masih belum berhenti.

Di khabarkan oleh The Malaysian Insider bahawa polis akan mengambil tindakan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana mengatakan bahawa Teoh Beng Hock dibunuh dengan kejam. Klik disini.

Begitulah Malaysia. Yang menyebabkan Teoh Beng Hock dibunuh, terlepas begitu sahaja. Yang memberitahu orang bahawa Teoh Beng Hock dibunuh pula yang akan dikenakan tindakan. Apa nak jadi dengan Malaysia? Tahun 2009 bakal berakhir beberapa hari lagi. Akan tetapi, “kesakitan Malaysia” masih belum lagi dilihat akan berakhir.
Apa dosa Malaysia sehingga menjadi begini rupa. Itu lawak pertama.

Lawak kedua ialah bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa, Rafidah Aziz mengatakan bahawa kekayaan negara haruslah didistribusikan dengan baik untuk mewujudkan keadilan kepada semua. Klik disini. Apakah beliau fikir rakyat Malaysia masih lupa bagaimana “AP-AP” dibahagikan kepada kroni-kroni beliau sewaktu beliau berkuasa dahulu? Apakah itu satu distribusi yang adil? Lawak-lawak…

Terakhir ialah Ketua Polis Negara, Musa Hassan mengatakan bahawa polis perlukan lebih masa untuk menangkap Raja Petra Kamarudin, penggendali laman web Malaysia Today. Klik disini. Dalam begitu banyak kes jenayah di Malaysia seperti curi motor, curi kereta, pecah rumah, rompak rumah, rogol dan banyak lagi, Raja Petra juga yang kau sibuk nak tangkap. Sebab apa? Sebab Raja Petra sakitkan hati isteri perdana menteri ke? Yang menyebabkan rakyat ramai menderita hidup tak aman dan tak tenteram itu tak akan nak biar saja? Lawak-lawak. Sekian. Itu serba sedikit lawak petang Krismas. He he he he. - http://www.aminiskandar.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...