Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

17 December 2009

Salam Maal Hijrah 1431 "Memantapkan Ukhuwah, Memperkasakan Ummah"



Tahun baru kalender umat Islam datang lagi. Selamat menyambut Maal Hijrah 1431 (18/12/09) kepada seluruh umat Islam, muslimin dan muslimat. Tema Maal Hijrah kali ini ialah "Memantapkan Ukhuwah, Memperkasakan Ummah".

Yang bagus nya Maal Hijrah atau Awal Muharram ini disambut dalam suasana yang sederhana dan disulami dengan aktiviti keagamaan seperti ceramah dan bacaan Yasin tetapi bila masa sambut tahun baru masihi terus jadi macam orang yang dirasuk tak sedar diri.

Apa yang pasti apabila tiba tahun baru, itu menandakan kita semakin tua dan semakin dekat dengan mati. Oleh itu cuba lah jadi kan diri kita lebih baik dari semalam dan lebih baik untuk esok sebab mati boleh datang pada bila bila masa dan dimana sahaja.

Sekian.

-----------------------------------------------------------------------------

Lebih 3,000 Sertai Bacaan Yasin Dan Doa Maal Hijrah Di Masjid Negara

KUALA LUMPUR, 17 Dis (Bernama) -- Lebih 3,000 umat Islam di sekitar ibu negara malam ini menyertai majlis bacaan Yasin dan doa selamat di Masjid Negara sempena Maal Hijrah 1431 yang akan disambut esok.

Majlis yang dipimpin oleh Imam Besar Masjid Negara Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad al-Hafiz itu turut dihadiri bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir Baharom dan isteri Datin Fatmawati Saidin.

Majlis itu dimulakan dengan bacaan doa akhir tahun 1430 Hijrah dan doa awal tahun 1431 Hijrah, solat Maghrib dan dikuti bacaan Yasin, tahlil dan doa selamat.

Terdahulu, hadirin mengikuti forum khas Maal Hijrah bertajuk 'Memantapkan Ukhuwah, Memperkasakan Ummah' yang dipengerusikan oleh penceramah bebas Dr Ridhuan Tee Abdullah.

Sambutan peringkat kebangsaan Maal Hijrah 1431 yang bertema "Memantapkan Ukhuwah, Memperkasakan Ummah" akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) esok yang dijadual dirasmikan Timbalan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah. - BERNAMA

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!

http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...