Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

11 December 2009

Skandal PKFZ: Penahanan dan tangkapan bermula, mari kita lihat siapa yang kena ?




PKFZ: Bekas GM Pelabuhan Klang antara 3 ditahan
Oleh Neville Spykerman

KLANG, Dis 10 — Bekas pengurus besar Pihak Berkuasa Pelabuhan Klang (PKA) Datin Paduka O.C. Phang dan dua yang lain dijangka dikenakan tuduhan di Mahkamah Sesyen hari ini berhubung peranan mereka dalam skandal projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Phang bersama arkitek Bernard Tan Seng Swee dan ketua pegawai operasi Kuala Dimensi Sdn . Bhd. Steven Abok ditahan dalam operasi bersama oleh polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini.- www.themalaysianinsider.com

Mengulas penahanan tersebut, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang media di lobi parlimen hari ini menyambut baik langkah tersebut namun menyifatkan penahanan bekas Pengurus Besar Lembaga Pelabuhan Klang (LPK), Datin Paduka OC Phang dan dua lagi, hanya satu permulaan yang kecil ( baca disini).

Aku pun hairan juga. Masa isu PKFZ ini mula mula meletup, terdapat nama nama orang besar yang saban hari berantakan di media sehingga TPM Tan Sri Muhyiddin terpaksa keluar 'warning' (baca disini). Aleh - aleh yang kena tangkap nama nama yang sebelum ini tak popular langsung. Kambing hitam kah mereka ini?.

Bagaimana dengan cerita yang Datuk Seri Tiong King Sing mendakwa Datuk Seri Ong Tee Keat, yang juga presiden MCA, menerima RM10 juta daripada Tiong, yang juga ketua eksekutif Kuala Dimensi Sdn Bhd, pemaju siap guna PKFZ.

Aku berpendapat dalam kes ini pemimpin atau orang besar yang memberi arahan untuk melaksanakan penyelewengan tersebut akan terlepas dan sebalik nya yang akan didakwa adalah orang yang melaksanakan tugas tersebut.

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...