27 May 2010

Memang menang...., menang sorak kampung tergadai !!!


Dahulu kala, pulau Singapua diserah percuma kepada Lee Kuan Yew & Co. Melayu ditipu dengan menang-menang situation... Sapa punya kerja? Pemimpin PAS kah?

Lewat sikit, Pulau Batu Putih pulak gagal dipertahankan, walhal jaraknya dengan Singapore sangatlah jauh berbanding jarak Pulau itu dengan Johor... Ini menang-menang situation jugak ka...? Yang ni sapa punya kerja? Pemimpin DAP kah?

Baru-baru ini, kawasan sedut minyak RM320 bilion, Blok L dan Blok M diserah percuma kepada Brunei... sekali lagi Melayu ditipu dengan Menang-menang situation. Blok L dan Blok M tu memang hak Brunei, kita tak ada hak kah? Kalau takda hak, kenapa sebelum ni kita boleh je tumpang sekaki sedut minyak? Ini kerja Anwar Ibrahim kah?

Terbaru, Tanah KTMB pulak bakal disedekah kepada Singapore. Melayu terus kena tipu, menang-menang situation... Kononnya Tanah KTMB itu ditukar dengan kawasan yg lebih bernilai mengikut pasaran semasa. Bebal sangatkah Singapura beriya-iya nak ambil Tanah KTMB Tanjong Pagar kalau kurang bernilai daripada Marina South dan Rochor Ophi? Sapa yang kena kelentong?

Atau apa obat yang anak beranak Kuan Yew bagi makan kepada DS Najib, sampai begitu mudah jual tanah negara kepada Singapore?

Kalaulah Kelantan diperintah oleh BN, agaknya kawasan royalti minyak yang dikongsi dengan Thailand juga akan diserah kepada Thailand atas nama menang-menang situation jugak...(?). Tak dapat la merasa royalti, mahupun wang ehsan laa rakyat Kelantan...

Kalau TGNA yang jual telaga minyak itu kepada Thailand, sehari 25 jam, 7 hari seminggu media akan papar pengkhianatan TGNA menjual aset negara. Itu baru jual, bukan bagi free. Tapi bila Umno/BN yang buat, ini adalah situasi menang-memang. Malaysia manyak untung maa...

Melayu Umno terus kena tipu, dan dibodohkan.

Gadai habis harta dan tanah negara, Melayu Umno terus jugak sokong. Geng Songkok Tinggi Umno membisu bila negara tergadai sedikit demi sedikit. Umno Perkasa yang kuat melalak pun tak berani kata apa. Ini semua kerana situasi menang-menang...

Nak tutup isu ini, media asyik tunjuk anak Samy Vellu bergaduh dengan Muhyiddin. Umno vs MIC. Mudahnya menipu Melayu... Melayu yang berfikrah Umno sahaja...

Mahasiswa kena tipu jugak ke? Tak ada yang bangkit pun? Ya... mahasiswa sudah dilalikan dengan hiburan. Digari dengan sistem peperiksaan yang menekan. Gerakan Mahasiswa dimandulkan. MPP hanya fokus isu dalam kampus sahaja. Isu lalat dalam kampus sahaja. Isu padang bola tak cukup besar saja. Isu negara jarang kita dengar.

Walhal, isu-isu besar seperti penggadaian hartamilik negara ini mahasiswa perlu ke depan, lantang bersuara menyampaikan pandangan dan kritikan membina kepada orang-orang tua yang menjadi pemimpin ketika ini. Isu pembinaan loji nuklear untuk janakuasa elektrik, isu judi bola sepak, isu kenaikan harga barang keperluan, isu APCO, dan sebagainya - mahasiswa perlu suarakan pandangan mereka. Katakan kepada mereka kami bakal pemimpin masa depan tidak setuju cara pengendalian isu-isu oleh pemimpin masa ini, yang akan menyusahkan kami kelak.

Atau mahasiswa juga terkena pil situasi menang-menang?
RM320 bilion tu, boleh cover PTPTN laa... - http://aneroid09.blogspot.com

Aku cuma nak kata:

Aku sebenar nya tak heran dan tak terkejut langsung. Yang memerintah Malaysia ini dari dulu bukan kah PERIKATAN dan kemudian ditukar nama nya kepada BN yang mana tulang belakang nya adalah UMNO. Sejarah telah membuktikan bahawa UMNO lah yang banyak menyerah dan menukar milik tanah Melayu kepada orang lain. Sama ada peringkat negara, negeri, bandar, hatta di kampung kampung.

Beri lah sejuta alasan sekali pun, Singapura sendiri diserahkan oleh UMNO kepada Lee Kuan Yew. Semasa ura ura nak serah, pemuda UMNO dengan lantang berkata "langkah mayat pemuda UMNO". Akhir nya apabila Singapura diserah pada Lee Kuan Yew, tidak ada pun mayat pemuda UMNO untuk dilangkah. Lee Kuan Yew langkah pemuda UMNO hidup hidup. Maka ternampak lah dua biji yang ada pada Lee.

Semua itu rupa nya tidak terhenti setakat itu saja. Ia berterusan dan akan terus berlaku selagi pemimpin kita terdiri dari orang yang mempunyai masaalah dan korup. Tak kira lah siapa. Kalau Pakatan Rakyat yang perintah dan punyai PM yang sama macam sekarang, sama lah dan akan tergadai juga nanti apa apa yang masih berbaki.

Sekian


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...