22 May 2010

Anugerah Perkhidmatan Setia TNB - 30 tahun penuh nostalgia




Suasana dalam dewan


Kumpulan musik tradisional Caklempong/Gamelan pun ada

Pejam celik pejam celik dah 30 tahun berkhidmat dengan LLN/TNB bersamaan separuh usia LLN/TNB itu sendiri. LLN/TNB sekarang telah berusia 60 tahun.

Majlis Anugerah Perkhidmatan Setia TNB untuk anggota kerja yang telah berkhidmat selama 30 tahun diadakan hari ini (22 mei 2010) bertempat di Dewan Serbaguna TNB, Ibu Pejabat TNB Jln. Bangsar. Oleh kerana penerima anugerah 30 tahun ini ada lebih dari 1000 orang maka terpaksa diadakan 2 sesi iaitu sesi pagi dan petang. Aku salah seorang penerima anugerah, kena sesi petang.

Hadiah anugerah kali ialah samada syiling emas atau duit (cek). Aku pilih syiling emas yang besar nya lebih kurang duit syiling 50 sen. Pada Anugerah Perkhidmatan Setia 25 tahun lepas, aku pilih rantai tangan emas.



Apa yang 'best' kali ini ialah format anugerah telah ditukar dari zon kepada satu Malaysia. Maksud nya kalau dulu majlis anugerah ini dibahagi kepada 4 zon tetapi kali ini majlis anugerah ini dihadiri oleh anggota kerja dari seluruh Malaysia. Dengan mengumpulkan seluruh anggota kerja TNB dari seluruh Malaysia dapat lah mereka bertemu rakan/sahabat yang dah lama tak bertemu. Mungkin Dato' Seri Che Khalib mengambil semangat 1 Malaysia. Aku tengok kat pentas pun ada logo 1 Malaysia.

Macam aku, dapat jumpa balik sahabat aku Mohd. Saharuddin Shuib dari TNB Johor. Kali terakhir jumpa ialah masa training di Institut Latihan LLN ( sekarang ILSAS) tahun 1981. Lepas training itu terus 'lost contact'. Ada juga yang aku jumpa sudah berkerusi roda dan ramai lagi yang saiz pun dah besar. Ada satu yang sama iaitu kalau ada rambut, semua nya dah banyak putih kalau pun tak botak.

Apa apa pun syukur Alhamdulillah kepada Allah SWT dan terima kasih LLN/TNB. Sekian


Bini aku snap gambar ni masa berbual dengan Mohd. Saharuddin Shuib. Boroi dah dia sekarang ni.


Gambar (scan) tahun 1981 di Institut LLN, Bangi. Dari kanan: Aku, member tak ingat nama, Mohd.Saharuddin Shuib, Allahyarham Shaharuddin Saari (meninggal 2009) dan Zulkarnain


'Blurr'- anak Kamal Harun yang snap


Sahabat lama aku, Kamal Harun & isteri dari Stn.Janaelektrik Manjung


Jamuan minum petang selepas majlis anugerah

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...