21 April 2010

Bangunan Umno Kota Bharu: Semua nya kalau boleh mereka nak 'FREE'


Bangunan Umno Kota Bharu yang tersergam indah di Jalan Sultanah Zainab di sini berjaya disiapkan Datuk Zaid Ibrahim ketika menerajui Umno bahagian tersebut pada 2001. Sebelum itu, bangunan berkenaan terbengkalai sejak berpuluh tahun.

KOTA BHARU, 21 April: “Kenapa sekarang baru timbul? Kenapa tidak dulu-dulu? Nampak sangat macam hendak menjatuhkan imej Zaid sebagai seorang yang tidak beramanah, lebih-lebih lagi dalam keadaan beliau dipilih sebagai wakil calon," kata Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan berkata demikian ketika mengulas tindakan Umno Bahagian Kota Bharu, semalam mengadakan satu perhimpunan menuntut bekas Ketua Bahagian itu, Datuk Zaid Ibrahim menyerahkan semula bangunan Umno yang didakwa miliknya kepada Umno bahagian itu.

Perhimpunan tersebut diadakan di pekarangan bangunan terbabit petang semalam dan diketuai anggota jawatankuasanya, Datuk Kamaruddin Abdullah.

Takiyuddin, dalam reaksinya dari perspektif undang-undang berkata tuntutan dilakukan itu mesti sesuai dengan status tanah termasuk bangunan.

"Apa status tanah dan bangunan itu? Apakah betul ia nama Umno atau sebaliknya,”
soal Takiyuddin semasa dihubungi.

Katanya, Zaid sebagai seorang peguam sudah semestinya lebih maklum aplikasi undang-undang serta kesan disebalik tindakannya.

“Kalau betul tanah dan bangunan itu nama Umno takkan Zaid berani pegang begitu tanpa menyerahkan pada pemilik sebenar,”
katanya yang juga peguam.

Sementara itu beliau yang merasa agak pelik dengan desakan tiba-tiba itu membayangkan betapa lemahnya kredibiliti Umno.

“Ya lah…sebuah bangunan tersergam indah selama ini yang lengkap bertulis dan berlambangkan Umno rupa-rupanya masih kabur, tak tahu kemana hulu atau hilir.

“Seolah-olah pernah berlaku gadaian ke atasnya sebelum ini sampai terpaksa berdemonstrasi bagi menuntut semula haknya,” katanya. - Harakahdaily

Aku cuma nak kata:
UMNO dan majoriti ahli ahli nya memang telah sinonim dengan perkara perkara seperti mendapatkan sesuatu secara percuma@'FREE', untung atas angin atau 'Alibaba' dan banyak lagi. Kalau memang dapat percuma, tidak mengapa lah, aku pun nak juga. Ini benda yang kena bayar pun mereka mati mati nak percuma jugak, hanya kerana mereka adalah 'UMNO'. Penjawat awam pun takut dengan orang UMNO yang ada jawatan besar kuman pun.


Kalau dulu dulu masa mereka menguasai seluruh Malaysia, memang beraja dimata dan bersultan dihati mereka mereka ini. Selepas PRU 12 saja mereka terpaksa 'slow' sikit sebab negeri yang kantung kantung duit nya mereka pegang selama ini telah banyak terlepas ke tangan orang lain. Apa tah lagi apabila ada saja PRK mereka asyik kalah. Sebab itu sekarang ini mereka akan berbuat apa sahaja untuk merampas balik kantung kantung yang telah terlepas.


Dalam konteks PRK Hulu Selangor ini, macam biasa pemimpin UMNO tanpa rasa malu menggunakan sepenuh nya media massa untuk memburuk kan calon PR sedang kan PR hanya bergantung pada penerbitan media massa yang amat terhad, ceramah dan internet (blog). Nak harap TV, jangan mimpi...., kalau keluar pun yang negatif saja lah. Cuma kali ini mereka tidak berupaya menggunakan agensi kerajaan negeri seperti dewan dan lain lain seperti selalu nya semasa mereka memerintah Selangor sebelum ini. Bagus juga kerajaan negeri Selangor buat macam itu supaya rakyat@ pengundi tahu bahawa dewan orang ramai bukan UMNO yang punya, tetapi Ahmad Albab yang punyaaaa....HAA...HA....HAA !!!!...

Sekian


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...