19 April 2010

PRK Hulu Selangor: 2 calon bebas tarik diri, siapa untung siapa rugi?

Cis !!!. Hangat hangat tahi ayam. Selepas calon Bebas, VS Chandran menarik diri daripada bertanding di PRK Hulu Selangor (baca sini), 8 jam kemudian seorang lagi calon Bebas, Johan Mat Diah (kiri) pula berbuat perkara yang serupa.

Ini menjadikan saingan kerusi Parlimen Hulu Selangor hanya melibatkan pertandingan 2 penjuru antara calon PR (PKR), Datuk Zaid Ibrahim dan calon BN (MIC), P. Kamalanathan.

Apa yang pelik dan menghairan kan ialah Johan Mat Diah yang juga AJK Pemuda UMNO Shah Alam memutuskan untuk tidak bertanding kira-kira 3 jam selepas melancarkan bilik gerakannya. Tak kan lah kalau tidak ada apa apa, beliau nak buat kerja mengarut itu. Yang ghairah sangat nak jadi calun pasal apa?. Ini mesti ada apa apa ni....

Cuba teka, pihak mana kah yang akan untung kalau 2 calun bebas ini terus bertanding? dan pihak mana pula yang untung kalau 2 calun ini tarik diri ?. Jawapan nya?....

Pada pandangan aku pihak yang meraih untung apabila mereka berdua terus bertanding ialah PR kerana kedua dua mereka ini ada lah dari kem BN iaitu MIC dan UMNO. Sudah pasti lah ada nya mereka akan memecahkan undi pihak BN, tambahan pulak ramai yang tidak puas hati atas pemilihan Kamalanathan sebagai calun yang mewakili BN.

Apabila mereka berdua menarik diri, BN sudah boleh menarik nafas lega dan ketawa besar. Pertandingan adalah satu lawan satu. Undi tidak akan berpecah walau pun tidak dinafi akan ada undi protes dari kedua dua pihak. BN seperti biasa akan terus menggunakan segala mekanisma yang ada tanpa rasa malu.

.....dan antara BN dan PR, yang sudah pasti untung berganda dari pelaburan deposit menjadi calun adalah 2 orang calun bebas tadi. Aku tidak menuduh, cuma mengandaikan saja. Tidak ada sebab 2 orang ini bersusah payah siapkan duit deposit, isi borang, cari pencadang & penyokong, tiba tiba tarik diri tanpa sebab. Gila ke apa diaorang ni? kalau bukan ada pihak yang tawar kan imbuhan yang cukup lumayan untuk mereka menarik diri. Pihak mana?, Sendiri cari lah......

Kepada sesiapa yang rajin, tengok saja lah nanti bergaya atau tidak mamat 2 orang ini selepas PRK nanti .....

Sekian


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...