Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

22 April 2010

Tun M: Dulu, kini dan selama nya.....cakap tak serupa bikin!


CALON BN, P Kamalanathan (kiri) bersama bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad (kanan) yang turun berkempen di Serendah malam tadi sempena pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor. - Foto Osman Adnan

Tun Dr.Mahathir - 16/4/2010 :
Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak akan berkempen pada pilihan raya Hulu Selangor meskipun namanya ditimbulkan beberapa kali menjelang penamaan calon, esok.

Mahathir berkata beliau tidak mempunyai kepentingan bagi membabitkan dirinya dalam pilihan raya itu yang bakal melihat pertandingan Datuk Zaid Ibrahim yang sering-kali dikritiknya berdepan dengan P Kamalanathan yang mewakili Barisan Nasional.

"Saya tidak akan berkempen. Jika ada yang ingin menggunakan nama saya untuk berkempen, itu masalah mereka...Saya tak peduli,” katanya kepada wartawan selepas menyampaikan ucaptama ulang tahun ke-44 konvensyen Mara di Kuala Lumpur.

Kali terakhir Mahathir terbabit dalam kempen ialah pada April 2009 ketika pilihan raya serentak di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Beliau berucap di ceramah di kedua-dua kawasan itu. BN tewas di kedua-dua kerusi berkenaan. - http://www.malaysiakini.com


Tun Dr.Mahathir - 22/4/2010 :
Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini meminta pengundi di kawasan Parlimen Hulu Selangor yang akan mengundi Ahad ini, supaya memilih calon BN.

Mantan perdana menteri itu berkata ini adalah kerana terbukti BN mampu membawa pembangunan dan perubahan ke kawasan mereka dan seterusnya memantapkan lagi taraf hidup rakyat di situ.

"Negara kita aman dan tenang, walaupun kita telah mencapai banyak kemajuan di kawasan bandar, banyak lagi yang perlu dilakukan di kawasan luar bandar, " katanya ketika berceramah untuk pilihan raya tersebut di Serendah.

Beliau berkata negara telah mencapai kemajuan kerana pemerintahan BN, kerana pemimpin perikatan tersebut bekerja untuk kemajuan negara dan bukan untuk kepentingan individu. - http://www.malaysiakini.com

Aku cuma nak kata:

Aku dah agak bila Tun M buka mulut saja, beliau berpotensi untuk berbohong. Bukan sekali tapi dah banyak kali. Masa perhimpunan Agong UMNO 2009 dulu pun beliau kata tidak akan hadir tetapi kemudian nya hadir juga sedang kan beliau bukan ahli UMNO pun pada masa itu.

Nampak gaya nya BN mengharap kan beliau untuk meraih undi sedang kan sebenar nya BN mengambil risiko apabila berbuat demikian. Dengan ada nya kelibat Dr.M, silap haribulan dari menang boleh jadi kalah. Aku berpendapat beliau sepatut nya tidak perlu berkempen kerana rekod sebelum ini menunjuk kan apabila beliau turut bekempen maka BN akan kalah. Zaman beliau berkuasa dan berpengaruh sudah berlalu. Mengapa tak ikut macam Mantan PM Tun Abdullah?. Selamat berkempen Tun M..........

Dibawah ini aku pamerkan ulasan yang lebih bernas, tepat dan jitu oleh laman Greenboc.

Dia Mahafiraun yang hipokrit.

Dia menuduh Zaid sebagai katak. Hanya baru beberapa minggu si Mahafiraun ini bersama-sama sepentas dengan Raja Katak.

Dia menutup mata apabila di dalam UMNO dan BN kini telah penuh sarat dengan katak-katak... daripada dewan undangan negeri ke Dewan Rakyat.

Sibuk dengan "dosa-dosa" orang lain, lupa melihat dosa-dosa diri sendiri dan anak-anaknya.

Hey Mahafiraun, anak siapa yang telah dilantik jadi Pengarah Syarikat Arak terbesar di Philipina, San Miguel Brewery Inc. yang bernama Mirzan itu? Bukankah itu anak kamu?

Dan kamu hipokrit darjah tertinggi, baru kelmarin kamu kata kamu tidak akan turun berkempen, tapi kemudian kamu mengubah pendirian kamu untuk turun ke Hulu Selangor menjilat ludahmu... Dasar lidah tidak bertulang... sikap inilah sikap kamu yang sebenarnya sejak dulu sewaktu kamu menjadi PM 22 tahun lamanya.

Kamu memecat sekalian hakim yang tidak seiring dengan nafsu dan kehendak kamu termasuk memecat Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas, Zaid Ibrahimlah yang kemudiannya mengusahakan pampasan diberikan kepada hakim-hakim yang kamu pecat.

Dasar mahazalim kamu tetap terpahat dalam sejarah negara.

Dan kehadiran kamu tidak membawa kebaikan sedikit pun kepada BN ke Hulu Selangor sepertimana turunnya kamu berkempen di Bukit Gantang dan Bukit Selambau dimana BN kecundang sekalipun kamu gah berkempen untuk calon-calon BN di sana.

Bertaubat dan kembalilah kepada Tuhanmu dengan aman.


Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com/?r=amizie


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...