Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

15 April 2010

Calun PRK P94 Hulu Selangor: MIC untung UMNO juga melopong


Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan P.Kamalanathan sebagai calun PRK Hulu Selangor di Bukit Sentosa, petang tadi.

Calun BN untuk PRK Hulu Selangor telah pun diumum oleh TS Muhyiddin Yassin. Bukan G.Palanivel, bukan V.Mugilan tetapi Ketua Penerangan MIC Pusat, P.Kamalanathan (kiri). Keputusan ini diwarwarkan sebagai kompromi yang dikatakan menang-menang selepas MIC berkeras mahukan G.Palanivel bertanding di kerusi itu.

UMNO Hulu Selangor sebelum itu cuba untuk mendapatkan balik kerusi tersebut dan mahu bekas MB Selangor, TS Muhamad Haji Mohd Taib bertanding di situ, tetapi akhir nya terpaksa akur apabila DS Najib memberitahu bahawa kerusi tersebut akan diberi pada MIC. UMNO akhir nya bersetuju dengan syarat bukan G.Palanivel yang jadi calun tetapi V.Mugilan.

Maka dari situasi itu, bermula lah drama MIC yang langsung tidak dapat dibaca oleh pihak UMNO. Konon nya untuk merungkai masaalah dan memuaskan hati semua pihak maka P.Kamalanathan dipilih. Untuk tidak memalukan DS Samy Vellu, G.Palanivel dicadangkan dilantik menjadi Senator kemudian dilantik menjadi timbalan menteri. Untuk drama tersebut nampak lebih berkesan, semasa TS Muhyiddin membuat pengumuman, bayang G.Palanivel langsung tidak kelihatan. Nak tunjuk konon kecewa sangat lah tu...atau memang beliau kecewa sungguh sampai tak tahu mana nak letak muka.

Kesimpulan nya, untuk PRK Hulu Selangor ini, MIC telah pun berjaya mempermainkan UMNO dengan begitu bergaya sekali. Sepatut nya TS Muhyiddin perlu bertegas apabila DS Samy berdegil untuk meletak G.Palanivel. TS Muhyiddin boleh ugut bahawa kalau MIC masih nak letak Palanivel juga maka kerusi tersebut kita akan bagi pada UMNO. Mengapa beliau dan UMNO tak buat begitu?....tapi kalau dengan PAS.....emmm!!?.

Akhir nya siapa yang untung dan siapa yang melopong?. MIC dah tentu untung sebab dapat jadi calun, dapat senator dan kemudian mungkin timbalan menteri dan akan untung berganda ganda lagi kalau menang pulak PRK ini. UMNO dapat apa ?...masuk angin keluar asap.....

Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...