Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

14 April 2010

PRK Hulu Selangor: Datuk Zaid Ibrahim sah sebagai calon Pakatan Rakyat

HULU SELANGOR, 13 April - Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim, dipilih sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor 25 April ini.

Pemilihan Zaid, 59, anak kelahiran Kelantan yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, diumumkan oleh Ketua Pembangkang dan Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Komuniti Serendah di sini malam Selasa.

Turut hadir pemimpin-pemimpin kanan PKR, PAS dan DAP.

Zaid, yang juga bekas Ketua Umno Bahagian Kota Baharu, merupakan seorang peguam dan pengasas firma undang-undang Zaid Ibrahim & Co pada 1987.

Pada pilihan raya umum 2004, Zaid mewakili Barisan Nasional (BN) di kerusi Parlimen Kota Baharu, tetapi tidak dipilih untuk pilihan raya 2008.


Bagaimanapun, dia dilantik menyertai Kabinet Datuk Seri (sekarang Tun) Abdullah Ahmad Badawi pada 2008 melalui jawatan senator.

Beliau, bagaimanapun, meletakkan jawatannya sebagai senator dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri bertanggungjawab bagi hal ehwal undang-undang pada penghujung 2008 sebagai tanda protes penahanan Exco Kerajaan Negeri Selangor Teresa Kok, penulis blog Raja Petra Kamaruddin dan pemberita akhbar bahasa Mandarin Tan Hoon Cheng.

Zaid kemudiannya menyertai PKR pada Jun 2009 selepas dipecat daripada Umno pada Dis 2008, atas sebab-sebab tertentu, termasuk menghadiri perhimpunan parti pembangkang. baca seterus nya..

Dibawah ini adalah gambar gambar semasa majlis mengumumkan calun. Gambar adalah ehsan dari blog ummuasiah2001.blogspot.com

Klik gambar untuk 'Hi Res'



Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...