Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

19 September 2008

Nostalgia - Raja Komando & Zunar, ape citer sekarang ??

Lepak ngan Zaabar & Rahim Turner kat sebelah kolam renang sementara tunggu Abg. Mat Sabu sampai


Raja Komando usik aku ' berani budak ni, bagitau nama, rumah & kerja sekali'


Zunar tengah Sign kat lukisan tu


Aku & Zunar, depan tu Abg.Mat Sabu (Dulu sampai skg macam tuuu aje..awet muda)

Semasa membuat 'maintenance' PC aku, sedang delete mana-mana fail yang tak guna dan berstatus sampah, aku terjumpa fail gambar digital lama. Gambar-gambar tersebut adalah Majlis Ceramah Abang Mat Sabu untuk mengumpul dana pilihanraya PAS (cawangan mana? tak ingat la) yang diadakan di Hotel Mutiara Klang Bangunan Jabatan Agama Islam Jalan Meru, Klang pada 13-4-2003. Rasa nya hotel itu sekarang dah tak ada. , Gambar-gambar sewaktu aku naik ke pentas setelah menang 'Lelong Belanda' lukisan Kartunis Zunar atau nama sebenar nya Zulkiflee Anwar Haq. Aku memang peminat Zunar. Pada masa itu Zunar adalah antara beberapa tokoh pendokong reformasi era 1998. Beliau memberi sumbangan melalui lukisan kartun politik beliau, antara nya didalam Akhbar Harakah. Kalau tak silap pernah ditahan kerana dikata kan menghina PM ketika itu , Mahathir Mohammad. Trade mark beliau untuk Mahathir adalah hidung yang besar.

Seorang lagi tokoh ialah Raja Kamaruddin atau lebih dikenali dengan
'Raja Komando'. Beliau menjadi pengacara pada majlis tersebut. Raja Komando mendakwa bahawa beliau merupakan antara orang yang dipanggil oleh Dato' Aziz Shamsudin untuk menjayakan konspirasi menjatuhkan DSAI dalam kes Liwat 1. Beliau tidak pernah di siasat atau ditangkap kerana membuat dakwaan tersebut. Penghujung 2007, beliau dimasukkan ke hospital akibat serangan jantung. DSAI ada menziarahi beliau.

Bagaimana kah keadaan kehidupan mereka berdua sekarang ??. Tidak ada kah berita mengenai mereka ??. Ada kah mereka berdua masih sihat dan masih aktif dalam gerakan yang sekarang digelar Pakatan Rakyat atau mereka sudah berpaling ??.


Sekian

1 comment:

Anonymous said...

salam. zunar sekarang group editor Suara Keadilan. boleh cari beliau dalam Facebook, 'zunar kartunis'. wassalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...