Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

08 September 2008

Taman Rekreasi Arus Deras Sungai Sedim, Kulim, Kedah

On the way to Taman Rekreasi (The Tree Top Walk), depan tu kereta Angah



Kali ini lupakan pasal politik kejap, makin lama makin haru biru....

17 Ogos 2008 sehari selepas kenduri kahwin Adik Lia, aku dan ipar duai pergi berkelah di Taman Rekreasi Arus Deras Sungai Sedim. Tempat ini di cadangkan oleh Abang Ali (bapa Adik Lia). Sebelum ini aku tak pernah dengar pun nama Taman Rekreasi Arus Deras Sungai Sedim ini. Tempat nya dekat Kulim. Kalau tak tahu memang tak jumpa tempat ni. Papan tanda jalan pun mengelirukan, tak banyak yang tulis Taman Rekreasi., Papan tanda jalan banyak nya di tulis "The Tree Top Walk". Di harap pihak-pihak berkenaan berbuat sesuatu supaya orang ramai yang nak ke sana tidak keliru.



Semasa aku dan kaum kerabat sampai di kawasan rekreasi, kawasan itu sedang dibaik pulih dan dibangunkan semula. Jalan dari jalan besar ke puncak Taman masih belum siap lagi dan macam jalan hutan kayu balak aje. Taman dan air terjun nya memang cantik. Oleh kerana di Taman ni tak banyak tempat berteduh (pondok) dan keadaan pun hujan renyai-renyai, kita orang pun pindah kebawah sikit. Dapat tempat yang best la jugak iaitu Kawasan Persendirian yang ada kebun buah buahan. Ada pokok Pulasan & pokok Cempedak. Kena bayar sebab Private Property, tapi tak mahal RM2.00 aje. Yang paling best sekali, beli buah Pulasan dan ambil sendiri di pokok. Tauke tempat tu kata lebih kurang halal.

Papantanda yang dah uzur dan tak berbumbung

Taman rekreasi ini dulu pun rasa nya dah popular berpandukan pada signboard kat taman tu ada tertulis "Cabaran Antarabangsa Arus Deras Kedah 99" & "One of the best creeks river in the world". Yang membuat aku sedih ialah signboard tu dah buruk sangat nampak nya. Diharap pihak berkenaan boleh lah buat yang baru dan biarlah ia nya berbumbung. Kalau tak, nanti aku contact Menteri Besar Kedah Ustaz Azizan....baru dia orang tau..he...he..

Bagi aku, rugi lah rasa nya kalau tempat perkelahan yang cantik ini tidak diurus dengan baik.

Sekian


1 comment:

Asqalani said...

berminatla dengan tmpat private tuh...
ada num contact dak...
tak pun ada lagi tmpat perkhemahan yg menarik di situ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...