22 August 2009

PRK Permatang Pasir: Poster kempen BN - Semua nya BN yang buat



Salah satu poster kempen BN di Permatang Pasir. Yang buat aku pelik poster kempen BN ini menggunakan latarbelakang warna hijau yang mana setahu aku UMNO/BN amat alergik dengan warna hijau. Tulisan dan ayat dalam poster pula, pada pendapat aku cuba merendah rendah kan tahap pemikiran aku. Orang lain tak tahu lah....

- Masjid, Surau di bina BN
- Jalan , jambatan di bina BN
- Sekolah , klinik di bina BN
- Pasar, Balairaya dibina BN
- Bekalan Elektrik, Air dibina BN
- Kilang untuk bekerja di bina BN

Saja nak tanya soalan bodoh pada pemimpin BN. Semua benda benda tu dibina menggunakan duit yuran ahli ahli UMNO/BN ke?. Kalau dibina menggunakan duit UMNO/BN, aku pun tak ingin nak gunakan.

Bukan kah semua kemudahan itu dibina menggunakan duit yang dikutip dari rakyat dalam bentuk berbagai jenis cukai, bayaran denda, saman, duti setem dan macam macam lagi. Semua duit itu dikutip dari rakyat tanpa mengira parti. Orang UMNO, MIC, MCA, PKR, PAS dan apa jugak parti hatta yang tak berparti pun, semua nya kena bayar. BN sebagai kerajaan yang memerintah hanya menguruskan duit duit yang dikutip itu sahaja. Jangan nak perasan mengatakan duit itu BN yang punya.

Kemudian, setelah kemudahan disediakan oleh BN dengan menggunakan duit yang dikutip dari rakyat, apakah kemudahan itu 'FREE' atau tak payah bayar. Secara jujur nya boleh kata kan semua nya kita kena bayar. Kalau tak bayar secara 'direct', secara 'indirect' kita kena jugak. Bil letrik, bil air, yuran sekolah, tol dan sebagai nya tak payah bayar ke?.

Lagi satu, mengapa suka sangat guna istilah 'anak emas'. Bila guna istilah itu, secara automatik kawasan lain adalah anak tiri, anak angkat atau anak pungut.

Kalau antara anak anak kita, ada seorang yang kita layan sebagai 'anak emas', bagaimana perasaan yang lain?.

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...