Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

04 May 2009

Lelongan Camry Perak tidak dapat sambutan


TAWARAN lelong kereta Toyota Camry 2.4 yang menjadi kenderaan rasmi Exco Perak sebelum ini tidak mendapat sambutan dan hanya beberapa individu menyerahkan borang tender sebelum tempoh permohonan tamat pada 12 tengah hari tadi di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh. - Foto Muhaizan Yahya

IPOH, 4 Mei (Bernama) -- Sebanyak tujuh sampul surat tawaran tender Toyota Camry 2.4V dikembalikan kepada pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak di sini sebaik tempoh tender yang dibuka sejak 28 April lepas tamat tengah hari ini.

Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri (Bahagian Khidmat Pengurusan) Shamshuzaman Sulaiman berkata walaupun hanya tujuh sampul surat yang diterima, ia tidak bermakna tujuh kereta sahaja yang ditender.

"Setiap sampul surat mungkin mempunyai lebih daripada satu tawaran tender kerana sebanyak 40 dokumen tender telah dibeli sebelum ini. Jika hari ini kita mendapati masih ada lagi baki kereta yang tidak ditender, kita akan melanjutkan tempoh tender," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata kebanyakan yang mendapatkan borang tender adalah orang perseorangan.

Sebanyak 16 buah Toyota Camry ditender termasuk dua kereta yang masih diguna oleh Speaker Dewan Undangan Negeri dan bekas menteri besar, katanya.

Shamshuzaman berkata satu jawatankuasa khas akan memproses kesemua borang tender yang diterima pihaknya dan keputusan tender itu akan dibuat Rabu ini.

Harga rizab bagi sebuah kereta itu ialah RM148,000. Kerajaan negeri di bawah pakatan rakyat sebelum ini membeli kereta itu dengan nilai RM157,000.

April lepas, kerajaan negeri Perak mengambil tindakan melelong 16 kereta Toyota Camry 2.4 itu yang sebelum ini digunakan sebagai kenderaan rasmi pembangkang ketika menerajui pentadbiran kerajaan negeri.

Kereta yang dilelong itu menggunakan nombor pendaftaran AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606. Semuanya didaftar pada 9 Jan 2009.


Sumber: BERNAMA


Komen aku: Letak reserve price 148K, siapa nak beli?. Letak lah 100K dan tengok berebut ke tidak orang nak beli, atau memang sengaja letak harga tinggi supaya tak ramai orang beli. Mungkin juga strategi serampang dua mata. Tunjuk semangat 'patriotik' nak pakai 'Proton Perdana', maka dilelong lah 'Toyota Camry' dan apabila lelong tak laku 'terpaksa lah kami guna kan Camry ini'. Itu semua andaian aku saja. Betul ke tidak ?!@#^......
Wallahualam !


Photobucket

2 comments:

Anonymous said...

Good day !.
You may , perhaps very interested to know how one can reach 2000 per day of income .
There is no need to invest much at first. You may commense to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
The firm represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with structures everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become an affluent person?
That`s your choice That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I started to take up real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to select a correct partner utilizes your money in a right way - that`s it!.
I make 2G daily, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to start , just click this link http://urymijub.o-f.com/nahipy.html
and go! Let`s take this option together to feel the smell of real money

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I didn't know about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
I have never imagined that there weren't any need in large initial investment.
Now, I feel good, I started take up real income.
It gets down to choose a proper companion who uses your funds in a right way - that is incorporate it in real business, parts and divides the income with me.

You can ask, if there are such firms? I have to tell the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
http://theblogmoney.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...