Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

10 May 2009

Selamat Menyambut Hari Ibu : Al-Fatihah untuk Ibu ku.


Aku, Ibu dan Ayah. Al-fatihah untuk Arwah ayah & Ibu. Gambar ini aje yang tinggal. Agak nya umur aku waktu gambar ini di ambil dalam 2, 3 tahun kot.

Hari ini 10 mei 2009 ada lah sambutan Hari Ibu di Malaysia dan seluruh dunia. Selamat menyambut hari IBU diucapkan kepada Ibu-Ibu semua terutama nya isteri aku yang tersayang yang menjadi IBU kepada anak-anak aku dan juga anak-anak aku yang juga satu hari nanti akan menjadi seorang IBU. Anak-anak aku semua pompuan lah beb!...he..he...

Secara jujur, aku tidak berapa setuju jika hari-hari sambutan seperti ini mengikut sepenuh nya konsep yang dibawa oleh negara barat. Di negara barat, institusi keluarga mereka telah hancur dan punah ranah. Mereka lebih percayakan haiwan peliharaan mereka dari keluarga mereka sendiri. Mereka tidak mempunyai masa untuk memberi tumpuan dan perhatian kepada ibu dan bapa mereka. Oleh itu maka mereka terpaksa mencari satu hari dalam setahun bagi mengenang/bertemu/berbuat baik kepada Ibu-ibu dan bapa-bapa mereka. Maka dinamakan Hari Ibu, Hari Bapa dan macam-macam hari lagi dan mereka mahu kita mengikut konsep itu.

Jangan silap!, aku bukan anti sambutan hari ini dan itu. Aku selalu nasihatkan anak-anak aku seperti apa yang aku tuliskan diatas. Selagi sambutan itu tidak menyalahi akidah Islam, sambut lah, cuma konsep nya yang perlu kita bagi tau pada mereka supaya mereka faham. Apa kah kita mahu apabila tiba sambutan Hari Ibu, anak-anak kita membelikan berbagai hadiah dan memberi Kad ucapan gergasi menyatakan sayang nya mereka pada ibu, tetapi selepas itu mereka tidak langsung memperdulikan sehingga lah sambutan Hari Ibu tahun hadapan pula baru lah mereka muncul.

Kesimpulan nya, IBU bukan untuk di kenang dengan ada nya sambutan untuk mereka. IBU wajib dihormati, disayangi, dipatuhi (selagi ianya tidak menyalahi Agama) setiap hari selagi hayat dikandung badan

Aku dapat klip Video ini dari Blog ohmalaysiaku.com dan aku ingin kongsi Klip video ini dengan anda yang singgah disini. Klip video yang bertajuk “Surat Seorang Ibu“. Video ini telah dirakamkan dan dihasilkan oleh SaifulNang bersama CandidSyndrome dengan kerjasama CST Production dan ID Motion Pictures. Aku syorkan anda tonton sehingga habis Klip video ini supaya anda dapat menghayati mesej yang ingin disampaikan.



SYURGA DI TELAPAK KAKI IBU....
dan jangan melawan Ibu, nanti hidup tak kan aman......

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...