Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

24 March 2009

Dato Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin calun PRK Bkt.Gantang

Malam tadi telah diumumkan calon Pakatan Rakyat yang akan bertanding bagi pilihan raya kecil Bukit Gantang iaitu Dato Seri Ir Muhammad Nizar Jamaluddin yang juga Menteri Besar Perak yang sah dan ADUN Pasir Panjang.

Perisytiharan itu diumumkan oleh Presiden PAS Pusat, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang. Laungan takbir, tepukan dan sorakan yang gemuruh oleh para hadirin yang membanjiri padang tersebut apabila nama Ir Nizar diumumkan.

"Saya memegang amanah jawatankuasa yang memutuskan nama beliau (Nizar)," kata beliau.

PAS mengadakan mesyuarat jawatankuasa pusat di sini petang tadi untuk memilih calon pihaknya.

Empat nama dipertimbangkan oleh jawatankuasa berkenaan.

Nizar dalam ucapannya berkata beliau akan meneruskan amanah serta tugas baik yang ditinggalkan oleh Roslan Shaharom, yang meninggal dunia awal bulan lepas untuk membela nasib rakyat di negeri Perak serta negara amnya.

"Terima Kasih kepada semua yang memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat (PR). Terima kasih juga kepada Presiden dan pimpinan Pakatan Rakyat kerana mencalonkan saya sebagai calon untuk bertanding bagi Parlimen Bukit Gantang ini,

Saya juga mohon simpati dan sokongan kepada seluruh pengundi Bukit Gantang, supaya sokong Pakatan Rakyat demi kebaikan seluruh negeri Perak dan Malaysia amnya," ucap Nizar selepas diumumkan sebagai calon P059.

Beliau juga meluahkan sepanjang satu bulan setengah ini mereka Pakatan Rakyat berhempas pulas dengan suasan yang terjadi.

Pimpinan Pakatan rakyat sudah tujuh hingga 8 kali turun naik mahkamah tinggi Kuala Lumpur untuk membela keadilan.

Petang semalam, Mahkamah Apex di Putrajaya telah memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat dimana 5 juri telah menyokong PR dan perbicaraan diserahkan semula kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

"Ia merupakan bibit-bibit benih menuju keadilan dan keselamatan. Saya berharap pada 7 April nanti, rakyat sudi terjemahkan niat yang baik melalui peti undi untuk menunjukkan bahawa rakyat menyokong pihak yang benar", kata Nizar mengakhiri ucapannya.

Sumber: greenboc.blogspot.com/2009/03/nizar

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...