Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

16 March 2009

Mengapa tiada pelajar terbaik SPM 2008 diumumkan ?, atau aku tertinggal bas ?

Rupanya SPM 2008 Tiada Pelajar Terbaik Malaysia – Tanda PPSMI Perlu Dimansuhkan
Oleh Muramatsu
UK – Penuntut PhD (Fizik)


Putus asa setelah gagal google nama pelajar terbaik SPM 2008 Malaysia. Yang ada cuma petikan berikut dari berita harian online;
.... Nik Nur Madihah, 18, turut mencipta rekod sebagai pelajar terbaik Maahad Muhammadi (Perempuan) di sini, apabila ... yang boleh dicapai di sini http://tazkiratunnafsi.blogspot.com

Utusan Malaysia online juga gagal ditemui walau sepatah ayat yang menyebut Nik Nur Madihah sebagai pelajar terbaik SPM Malaysia 2008. Yang ada ialah dilapor begini
........Kejayaan itu menjadikan pelajar tersebut antara yang paling cemerlang di seluruh negara dengan mendapat 19 1A dan satu 2A, kurang satu mata pelajaran berbanding pencapaian pelajar terbaik SPM 2007, Azali Azlan yang memperoleh 21 A.......Ia boleh dicapai di sini http://utusan.com.my/utusan/info.asp

Oleh kerana kedua-dua media kertas utama yang dikilik di bawah ketiak saki baki ahli UMNO, maka mereka tidak tahu bahawa adik Nik Nur Madihah itu adalah sebenarnya pelajar terbaik Malaysia.

Mereka tidak tahu begitu kerana mereka tidak baca blog. Hanya blog saja yang melaporkan bahawa adik Nik Nur Madihah itu pelajar terbaik SPM 2008 Malaysia.

Utusan Malaysia dan Berita Harian rupanya lebih berminat untuk melaporkan hal ini....Nur Madihah puasa sebab miskin, Inilah rumah kami....maka orang UMNO yang kilik utusan bawah ketiak tadi akan berfikir inilah orang dari negeri kelantan yang diperintah oleh PAS....miskin.

Tidak keterlaluan jugalah mereka ini semua adalah pak pandir. Tidak mahu sanggup menerima kedurjanaan diri demi untuk terus mempertahankan kedurjanaan demi kedurjanaan lain demi mempertahankan UMNO.

Kepada Sultan-sultan, Raja-raja dan Agung, tengok dan fikirlah dengan otak dan bukanya dengan kepala lutut untuk melihat bagaimana kes yang begini pun dipropagandakan oleh UMNO. Oleh yang demikian ia boleh dijadikana asas untuk memansuhkan PPSMI.

Kalau boleh disebut, UMNO melalui saluran lidah bercabang lagi pembelit tidak sanggup menerima hakikat bagi menyebut Nik Nur Madihah sebagai pelajar terbaik SPM 2008. Artikel asal sila klik www.tranungkite.net

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Artikel di atas aku rasa menarik untuk dikongsi bersama rakan @ pelawat yang singgah di blog aku ini.
Nik Nur Madihah sudah terbukti pelajar terbaik. Tidak ada pesaing yang boleh membuat keputusan 'terbaik' itu di pertikai kan seperti satu @ dua tahun lepas. Mengapa susah sangat nak umum kan dan mengiktiraf adik ini ?. Mengapa kedaifan keluarga beliau yang ditonjolkan. OOOO....pasal adik ini dan keluarga beliau dari Kelantan dan Kelantan pulak di perintah oleh PAS dan PAS pulak seteru no.1 UMNO. Silap haribulan Keluarga adik ini ahli dan penyokong PAS, lagi tipis lah harapan untuk diumumkan sebagai pelajar terbaik.
Aku bersikap prejudis?. Tidak. Aku masih ingin berbaik sangka bahawa pihak yang berkaitan dapat mengiktiraf adik Nur Madihah secara rasmi. Mungkin 'mereka' secara tidak langsung telah mengiktiraf apabila berbagai tawaran belajar dan sumbangan telah diberi kepada Adik Nur dan keluarga nya, tetapi bagi aku mesti ada beza antara 'rasmi' dengan 'tak rasmi'.
Kepada adik Nur dan yang seagama dan sebangsa, aku hanya nak kata, biar lah walau pun kita miskin, tetapi kita redha dengan kemiskinan itu dan disamping itu terus berusaha daripada menjadi kaya, sedangkan Allah tidak redha dengan kekayaan kita itu.

Selamat maju jaya untuk adik
Nur Madihah........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...