Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

12 March 2009

SPM - Pelajar sekolah aliran agama kekalkan kecemerlangan

Anak nelayan dapat 20A dalam SPM
oleh Rohana Mohd Dahari
KOTA BHARU 12 Mac – Seorang anak nelayan, Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal, 18, mencatat sejarah dalam pencapaian peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) apabila memperoleh A dalam 20 mata pelajaran yang diambil.
Pelajar Sekolah Menengah Agama Maahad Muhammadi Perempuan Kota Bharu yang bercita-cita menjadi ahli fizik itu memperoleh 19 1A dan 1 A2.
Dia berusaha mengambil kesemua mata pelajaran itu dengan alasan untuk mencabar keupayaan dirinya sendiri dalam menimba ilmu pengetahuan. - Utusan Online

Pertama sekali aku ingin mengucap TAHNIAH kepada Adik Nik Nor Madihah Nik Mohamad Kamal kerana mendapat keputusan yng amat cemerlang ia itu 20A. Secara umum, nampak nya jika diperhatikan saban tahun, sekolah aliran Agama berjaya mempertahan kan pencapaian terbaik mereka. Di bawah ini aku imbas kembali mereka yang berjaya sepintas lalu.

1. Pelajar cemerlang SPM 2006
Siti Fatimah Mukhtar, bekas pelajar Sekolah Menengah Ugama Maahad Muhammadi (P), Kota Baru, Kelantan yang mencatat 18 A.

2.
Pelajar cemerlang SPM 2007
Azali Azlan yang memperoleh 20 1A dan satu 2A berkata beliau mengamalkan sikap belajar dengan sabar di samping membina kekuatan dalaman dengan bertawakkal kepada Allah bagi menghadapi apa jua cabaran yang mendatang. Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Yan, Kedah itu terpilih menerima anugerah Tokoh Nilam Kebangsaan 2007 oleh Majlis Peperiksaan Malaysia.

3. Pelajar cemerlang SPM 2008
Pelajar Maahad Muhammadi Perempuan, Nik Nor Madihah Nik Mohamad Kamal, 18 mendapat 20A (19A1, 1A2) dipercayai pelajar terbaik SPM 2008 peringkat kebangsaan.

Persoalan nya di sini, ada kah kejayaan mereka-mereka ini hanya satu kebetulan ?. Apa kah sistem pembelajaran aliran Agama lebih baik ?
. Fikir-fikir kan lah...........

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...