14 March 2009

Tiada pembangunan 'Mee Segera' di Bukit Gantang - DS Najib

http://pgoh13.free.fr/najib_named.jpg...http://mukminahmujahidah.files.wordpress.com/2008/05/maggi.jpg

Dalam berita jam 8.00 malam (14/3/09) ditayangkan slot Datuk Seri Najib mengumumkan Ismail Saffian sebagai calon BN bagi parlimen Bukit Gantang pada pilihan raya kecil pada 7 April ini. Dalam ucapan yang dibuat beliau, antara lain nya menyentuh tentang pembangunan 'mee segera' yang selalu nya dijalankan oleh BN apabila ada pilihanraya kecil, tidak akan di lakukan lagi pada kali ini. Makna nya sebelum hari mengundi, pada kali ini tidak ada lagi kerja-kerja turap jalan, rasmi itu dan ini. Oleh itu kata beliau, jika pengundi Bukit Gantang memberi mandat pada calun BN, kita akan membangun kan Bukit Gantang (lebih kurang begitu lah maksud nya).

Mengapa Datuk Seri Najib kata demikian?. Pada pandangan aku ialah :

1. UMNO/BN pada umum nya tidak yakin akan menang di Bukit Gantang. Oleh kerana itu tak payah lah nak susah payah di lambak kan pembangunan di sana. Lambakan pembangunan bermakna lambakan wang.

2. UMNO/BN memang sudah kekurangan dana untuk pilihanraya. Dah tak kaya macam dulu.

3. Datuk Seri Najib mengugut pengundi supaya mengundi calun BN. Kalau calun BN kalah, tidak akan ada pembangunan di kawasan itu.

Sekian

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pengumuman tersebut juga menyaksikan nama-nama mereka yang menang di dalam pemilihan UMNO Bahagian Bukit Gantang yang lalu tidak terpilih termasuklah Ketuanya Datok Rosli Husin, Timbalan Ketuanya, Kamarulail Sulaiman dan Naib ketuanya Mohd Kamaruddin Abu Bakar.

Ramai ahli UMNO mempertikaikan pemilihan Ismail kerana kata mereka "bagaimana nak menang di dalam pilihanraya Bukit Gantang berdepan dengan orang pakatan Rakyat jika dengan nak jadi Ketua Bahagian pun beliau sudah tewas".- greenboc.blogspot.com

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...