Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

17 June 2009

Isu Kerajaan Perpaduan: Nasharudin digesa keluar PAS, masuk UMNO



Hari ini Tuan Guru Nik Aziz benar benar menzahirkan kemarahan nya secara terus kepada sasaran tanpa berlapik dan berkias kias lagi. Siapa lagi kalau bukan Nasharudin Mat Isa. Beliau didesak melepaskan jawatan atau masuk UMNO kalau mahu terus bercerita pasal kerajaan perpaduan. (baca disini)

Nasharudin ini pun satu hal jugak. Selepas menang jawatan Timbalan Presiden, beliau menghangatkan kembali isu kerajaan perpaduan ini. Apabila isu itu semakin memuncak, akhir nya Pengarah Pilihan Raya PAS, Datuk Mustafa Ali mengeluar arahan kepada pemimpin di semua peringkat dan Pakatan Rakyat supaya berhenti daripada mengeluarkan apa-apa kenyataan berkaitan dengan isu kontroversi idea kerajaan perpaduan. Beliau juga berkata, isu tersebut tidak relevan buat masa ini sehingga pilihan raya umum ke-13 (baca disini).

Sepatut nya cerita ini sudah pun tamat dengan 'arahan' Datuk Mustafa Ali tersebut. FULL STOP @ TAMAT.

Entah macam mana, tanpa diduga DS Najib pula cuba mengusik kembali isu ini dengan kata yang lunak yang amat menyedapkan telinga apabila mendengar nya. DS Najib Razak berkata beliau melihat PAS ikhlas dalam cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan (baca disini). Namun begitu kenyataan itu disanggah oleh Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad. Beliau menyifatkan kenyataan Najib itu sebagai satu helah. (baca disini)

Walau apa pun, tidak mengapa lah itu hak beliau sebagai PM dan Presiden UMNO nak cerita pasal Kerajaan Perpaduan apabila dtanya wartawan, sebab larangan dan arahan Datuk Mustafa Ali hanya terhad kepada pemimpin PAS dan Pakatan Rakyat. Yang menghairankan ialah tindak balas Nasharudin Mat Isa, apabila ditanya wartawan tentang kenyataan DS Najib itu. Beliau nampak macam tak pernah jumpa microfon. Antara yang beliau katakan ''Hari ini sudah ada respons positif daripada Perdana Menteri mengenai cadangan penubuhan kerajaan perpaduan" (baca disini). Masa itu beliau lupa agak nya pada 'arahan' Datuk Mustafa Ali. Tidak boleh kah beliau berkata " Mintak maaf tuan tuan, saya tidak boleh komen sehingga satu mesyuarat khusus bagi membincang kan isu ini ". Jawapan begini nampak lebih neutral.

Oleh kerana sikap beliau yang masih degil dan tidak mempedulikan 'arahan' itu lah yang membuatkan orang semakin tahu 'warna' sebenar Nasharuddin. Maka dengan itu, Tuan Guru Nik Aziz secara terang menyuruh Nasha masuk UMNO dan sudah ada pun bahagian UMNO yang sanggup menerima Nasharudin. Kalau tak silap UMNO bahagian Cheras.

Apa tunggu lagi..........Jawatan menteri ada kosong lagi tak Datuk Seri?, tak de menteri timbalan pun jadi ler...

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...