Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

26 June 2009

Untuk renungan: Michael Jackson & Farrah Fawcett sudah meninggal dunia

Hari ini ada berita melibat kan kematian 2 selebriti yang terkenal pada zaman masing masing. Mereka ialah

1. Michael Jackson

micheal jackson past away dead 260609 04Beliau disahkan meninggal dunia pada 25/6/09 - 2.26 petang Khamis (26/6/09 - 5.26 pagi Jumaat waktu Malaysia) di UCLA Medical Center.

Seorang penyanyi yang di gelar Raja pop. Michael menjadi kaya raya sekelip mata apabila album Thriller nya meletup ke seluruh dunia. Kekayaan nya membolehkan beliau membuat rumah siap dengan taman tema dan zoo.

Namun begitu langit tidak selalu cerah. Oleh kerana kaya raya, beliau boros berbelanja ditambah pula masaalah demi masaalah datang menimpa beliau. Yang terakhir beliau disaman oleh seorang kerabat diraja Bahrain, Sheikh Abdulla Hamad Al Khalifa kerana didakwa melanggar perjanjian untuk merakam album dan mengadakan konsert di negara itu (baca disini).

Beliau juga cuba mengubah diri beliau dari kulit hitam kepada kulit putih dan dari hidung pesek kepada hidung mancung. Walau nampak macam berjaya tapi sebenar nya wajah beliau semakin terjejas akibat terlalu banyak pembedahan dan suntikan.

Dipenghujung hayat nya (hujung tahun lepas), beliau diberita kan telah memeluk ugama Islam dan menggunakan nama Mikaeel (baca disini). Harap berita itu adalah benar dan jika benar, kita sedekahkan Al-Fatihah untuk beliau.


2. Farrah Fawcett

Beliau adalah pelakon yang popular pada tahun 70an. Beliau adalah bintang Charlie's Angels dan bersekedudukan dengan Ryan O'neil (juga seorang pelakon) sehingga mendapat anak 'haram'.


Farrah telah beberapa tahun kebelakangan ini bergelut dengan maut kerana menghidapi kanser colon (anal).


Sehingga kematian nya beliau masih belum berkahwin secara sah mengikut agama yang dianuti nya.

Akhbar mStar online mengatakan yang beliau akan berkahwin bulan ini tapi tidak kesampaian, sedang kan sebenar nya dah berpuluh tahun mereka bersekedudukan tetapi terlupa nak kahwin agak nya.. (baca disini)


Kesimpulan nya, sebagai seorang muslim, jangan lah sekali kali kita sebagai manusia cuba mengubah apa yang Allah telah tetapkan sebagai fitrah. Semoga cerita mereka ini kita jadikan iktibar dalam menjalani kehidupan sebelum maut menjemput.

Artikel Berkaitan:
1. Farrah Fawcett dies at 62 - www.sofiaecho.com
2.
Michael Jackson dies - www.huffingtonpost.com

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...