Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

06 June 2009

Presiden PAS akui dan hargai sumbangan Blogger menangkan Pakatan Rakyat



Sumbangan media baru khususnya di Internet termasuk portal berita dan blog memainkan peranan untuk menyediakan maklumat alternatif kepada rakyat yang selama ini dikuasai oleh media arus perdana yang dikuasai kerajaan UMNO BN telah berjaya mencelikkan rakyat sehingga memilih Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil yang diadakan selepas pilihanraya umum lalu, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Enam pilihanraya kecil telah diadakan selepas pilihanraya umum 2008 dan Pakatan menang lima daripadanya - bermula dengan Parlimen Permatang Pauh, Parlimen Kuala Terengganu, Parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan Penanti. Satu lagi pilihanraya kecil - DUN Batang Ai di Sarawak di menangi oleh BN.

Manakala pilihanraya kecil bagi DUN Manek Urai akan berlansung pada 14 Julai depan. Suruhanjaya Pilihanraya telah menetapkan tarikh penamaan calon pada 6 Julai.

Walaupun tiada majlis penghargaan khusus untuk para blogger dan wartawan internet pada majlis muktamar yang gemilang pada tahun ini, namun pengiktirafan yang diberikan oleh Presiden PAS itu telah lama ditunggu oleh para internetters dan blogger yang telah bertungkus-lumus selama ini memperjuangkan kebenaran dan keadilan melalui alam siber membantu Pakatan Rakyat mencapai kemenangan.

"Sekali lagi saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada rakyat yang telah celik, hasil daripada maklumat yang dimerdekakan ke atas mereka oleh sumber media baru, sehingga memilih Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil itu," kata Abdul Hadi dalam ucapan dasarnya di muktamar PAS hari ini (5/6/09).

Kesemua pilihanraya ini kita sama-sama hadapi dengan semangat kerja kuat dan keserasian setiakawan Pakatan Rakyat yang tidak pernah luntur.

Walaupun kita berhadapan dengan BN yang berselindung di sebalik jentera kerajaan dan pelbagai agensi, tetapi kita berjaya membuktikan bahawa rakyat terbanyak masih kukuh bersama kita dengan kita memenangi lima dari enam kerusi yang dipertandingkan, dan Insya Allah kita akan dapat mempertahankan Manek Urai.

Namun begitu, katanya, kejayaan Pakatan itu dicapai melalui usaha keras yang ditunjukkan oleh jentera pilihanraya serta pihak-pihak yang membantu tanpa habuan wang ringgit. - addin77.blogspot.com

Komen aku:
Orang berbudi kita berbahasa, Orang memberi kita merasa. Bagus Tuan Guru menghargai sumbangan para blogger yang antara nya bukan dapat apa apa pun. Macam aku, menulis @ 'cut and paste' adalah untuk berkongsi pandangan, meluah rasa, kritikan membina dan menyatakan prinsip selain sebagai 'dairi harian'.

Ingat tak masa awal awal blog ini wujud dan di waktu itu BN masih kuat lagi. Apa kata Zainuddin Maidin, Menteri Penerangan pada masa itu semasa mengulas isu blog Lim Kit Siang. Beliau kata Blog GOBLOK. Goblok maksud nya 'stupid'. Begitu juga Dr.Mahathir. Dulu beliau cukup anti dengan blog, tapi sekarang beliau sendiri tulis blog dan menjadi blogger. Seorang bekas menteri besar yang mahukan 'pembangkang sifar' dalam negeri pemerintahan nya pun sekarang terpaksa tulis blog. Mana lah tahu mungkin beliau boleh menang balik dengan menggunakan blog. Mungkin Tan Sri Khalid boleh guna slogan yang sama untuk Selangor menjadi 'Pembangkang Sifar'.
Kalau hanya segelintir blog yang pro kepada PR memang lah tak ada memberi kesan apa apa pun kepada BN. BN gelak lagi ada lah. Pada pendapat aku terlalu banyak blog blog yang Pro PR dan tidak mesra BN. Kalau ada yang Pro BN pun mungkin Pelayar/pengunjung tak berapa minat sebab cerita nya sama dengan Media arus perdana yang memang Pro BN.

OK lah Blogger blogger PRO PR, tulis dan tulis lagi sehingga BN tumbang. Selepas BN tumbang kita blogger boleh rilek sikit sebab media arus perdana masa itu dah pro PR. Masa itu yang akan bertungkus lumus ialah para Blogger pro BN la pulak...hik...hik... betul ape !!???

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...