Photobucket
http://airrakyat.epetitions.net/images/petitions/046bde8e644231f0515ba45e14f2e9df/topBanner.jpg

20 June 2009

Kerajaan Perpaduan: Umno sudah bersedia, PAS pula tidak berminat


Sat | Jun 20, 09 | 12:40:53 pm MYT


KUALA LUMPUR, 20 Jun (Hrkh) - Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali berkata PAS buat waktu ini tidak ada minat sama sekali untuk berbincang dengan Umno termasuk atas isu kerajaan perpaduan.

"Saya ingin menegaskan bahawa Parti Islam SeMalaysia (PAS) tidak ada minat sama sekali untuk berbincang dengan Umno termasuk atas isu kerajaan perpaduan buat waktu ini," katanya dalam kenyataan pendek yang diemelkan ke Harakahdaily pagi ini.

Kenyataan beliau itu adalah berhubung kenyataan Timbalan Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam bahawa Umno bersedia berbincang dengan PAS atas apa sahaja topik tanpa meletakkan syarat.-Harakahdaily

Komen aku:
Malas dah nak komen panjang panjang. Punca nya hanya lah idea dari Presiden PAS, Tuan Guru Hj. Hadi Awang dan mendapat sokongan dari segelintir pemimpin atasan PAS kecuali Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Aziz. Aku berani kata selagi isu ini tidak dimatikan UMNO akan terus mendapat talian hayat nya.

Apa pun aku sokong dengan kenyataan Dato' Mustafa Ali tersebut, cuma dari ayat nya seolah olah isu ini belum ditutup sepenuh nya. Ayat orang politik mungkin macam itu agak nya. Cuba perhatikan ayat ' PAS buat waktu ini tidak ada minat sama sekali untuk berbincang dengan Umno termasuk atas isu kerajaan perpaduan'.

Walaubagaimana pun kenyataan tersebut sekurang kurang nya dapat meredakan kegelisahan pendokong dan penyokong PAS. Dengan itu juga UMNO terpaksa mencari isu baru untuk talian hayat nya.
Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...