13 June 2009

Zaid Ibrahim masuk PKR terus dapat jawatan

Zaid Ibrahim masuk PKR
Jimadie Shah Othman | Jun 13, 09 1:45pm
Bekas menteri di jabatan perdana menteri, Datuk Zaid Ibrahim secara rasminya menyertai PKR hari ini.

Ketika mengumumkan perkara itu, ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Zaid akan dilantik menganggotai Majlis Kepimpinan Tertinggi (MPT) parti itu.

pkr egm 130609 zaid ibrahim join party 01 

Katanya, Zaid secara rasminya akan mengisi jawatan tersebut selepas disahkan presiden Datuk Seri Wan Azizah Ismail dan setelah “dirasmikan dalam mesyuarat” secepat mungkin.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Bangi hari ini, Anwar berkata, Zaid juga akan dilantik sebagai anggota biro politik PKR. Turut sama naib presiden, Sivarasa Rasiah dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim.

Anwar juga menyifatkan penyertaan Zaid itu sebagai satu penghormatan kepada PKR.

"Ini berita yang cukup menggembirakan. Ia berkuatkuasa hari ini. Satu penghormatan dan lonjakan kepada perjuangan kita,” katanya.

Zaid, tambahnya merupakan seorang yang serius mempertahankan hak asasi dan kebebasan badan kehakiman di Malaysia.

"Sikap ketegasan dan keberanian beliau (dapat dilihat), terutama dalam isu hak asasi, kebebasan, proses demokrasi dan bebebasan badan kehakiman,” katanya. Berita penuh di http://malaysiakini.com

Komen Aku:
Datuk Zaid dah masuk PKR. Umum saja terus akan dilantik menjadi Majlis Kepimpinan Tertinggi (MPT) parti itu. Dalam kes macam ini, PAS nampak lebih berfikir banyak kali apabila ingin menerima masuk ahli ahli baru yang ada 'nama' dan terkenal. Datuk Ibrahim Ali yang terkenal sebagai 'Raja Katak' pernah dalam nada sindir sindir untuk masuk PAS. Akhir nya beliau mengistiharkan menjadi 'anak angkat PAS' sahaja.

DS Anwar nampak nya tidak serik dengan apa yang berlaku pada PKR. Orang orang seperti Zaid Ibrahim ini lah yang berpotensi besar untuk meruntuhkan PKR dan seterus nya PR itu sendiri.

Pendapat aku, tak apa lah juga kalau nak terima Zaid menjadi ahli PKR, tetapi jangan lah di waktu yang sama umum terus nak bagi jawatan walau pun mungkin itu ada lah 'deal' DS Anwar dan Zaid. Sabar lah sikit.

Apa kata pemimpin PKR yang lain ?... Kecik hati diaorang kan...kan...
Zaid Ibrahim umum join PKR dan terus dilantik menjadi ahli Majlis Pimpinan Tertinggi..

hmmm...senang je ye? Tak yah kena tangkap, kena balun, masuk lokap..
Dulu nak saman Pas dan Hudud tapi bila Umno tak suka dia terus dia blah dan masuk PKR..

Yang luka parah dalam perjuangan semakin terpinggir..
Asalkan kau bekas menteri terus kau jadi suci murni dan muluk!!

*orang umno gelak pasal yang dah expired dalam umno semua lari masuk PR! macam Fauzi rahman, jenderal2..dll

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...