30 June 2009

Kursus di ILSAS & bertemu sahabat lama

Aku & Leman - Langkawi 1983
Hari ini aku mula kursus selama 4 hari dari 30/6-3/7 di Institut Latihan Sultan Ahmad Shah (ILSAS) Bangi. Kursus pasal bearing. Kursus ini kursus wajib @ mandatori. Ahhh!!...toksah banyak cerita, aku pergi aje. 4 hari ini berulang alek lah dari Kapar ke Bangi.
Masa 'break' minum 10.00 pagi, aku bertemu dengan sahabat @ rakan serumah semasa di Butterworth, P.Pinang dalam tahun 1982 (kalau tak silap). Nama dia Sulaiman Shah Hj.Muhammad. Lama dah tak jumpa dia. Kali terakhir kami bertemu ialah 15 tahun lepas di Ipoh. Dia macam tu lah jugak, tidak nampak dimamah usia. Rambut pun masih banyak yang hitam. Rambut aku dah banyak yang putih.

Apabila dipanggil berkursus di ILSAS memang aku tak tolak kerana selain dari mendapat ilmu di situ jugalah kita dapat bertemu teman teman lama yang kebetulan berkursus juga. Sebelum ini, disatu kursus yang lain aku juga bertemu sahabat lama yang sama sama bertugas di S.J.Sultan Salahuddin Abdul Aziz, Kapar dalam era Lembaga Letrik Negara (L.L.N). Azmi Ahmad nama nya. Masa itu dia adalah Pembantu Teknik (Technical Assistant) dan sekarang masa aku bertemu, ia adalah Dr. Azmi Ahmad.

Bagi aku, kalau sebelum ini untuk bertemu kawan lama adalah seperti di majlis majlis kenduri kahwin atau pun apabila ada kematian dan kini ILSAS juga memainkan peranan yang sama selain dari tempat untuk latihan. Terima Kasih ILSAS............

Sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...